REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Žiemą, paspaudus 20 laipsnių šaltukui, paaiškėja, kuris savininkas geriau pasirūpino savo transporto priemonės akumuliatoriumi. Pasukus užvedimo raktelį, vieniems tenka klausytis šalčiui besipriešinančio variklio skleidžiamo garso, kitiems pasiseka mažiau – iš paskutinių besisukantis variklio starteris tarsi aimanuoja, kol galiausiai variklis pradeda dirbti, o tretiesiems belieka žiūrėti į blausiai prietaisų skydelyje šviečiančias lemputes, po to akimis ieškoti laimingų kaimynų, kurie lanksčiąja vilktimi ar užvedimo laidais padėtų pažadinti transporto priemonę.
Norite to išvengti? Patikėkite automobilio priežiūrą specialistams, kurie pasirūpins jūsų akumuliatoriumi ir, jeigu reikės, jį pakeis, nes šiuolaikinėje transporto priemonėje pakeistą naują akumuliatorių reikia užregistruoti vidiniame automobilio kompiuteryje, o tai gali būti gana sudėtinga. Jeigu bus nutraukta elektros grandinė tarp akumuliatoriaus ir transporto priemonės kompiuterio, gali būti prarasti transporto priemonės valdymo blokų ir informacijos bei pramogų modulių duomenys.
„Elektroniškai valdomas funkcijas, pavyzdžiui, saugos ir komforto sistemas, gali reikėti užprogramuoti iš naujo. Kitas iššūkis, susijęs su akumuliatoriaus keitimu, jo vieta transporto priemonėje. Akumuliatorius gali būti montuojamas po kapotu, bet taip pat gali būti paslėptas bagažinėje arba po sėdyne. Ir visi šie veiksniai išties komplikuoja savarankišką akumuliatoriaus keitimą“, – sako „Inter Cars Lietuva“ produktų grupės specialistas Eimantas Grybauskas.
Pasak „Inter Cars Lietuva“ atstovo, reikėtų paminėti ir tai, kad Lietuvoje vis dar turime labai seną transporto priemonių parką, todėl natūralu, kad tokiuose automobiliuose elektros įranga ir detalių susidėvėjimas bus ženkliai didesnis. Šie veiksniai dažniausiai prisideda prie akumuliatoriaus išsikrovimo, todėl žmonėms atrodo, kad kalčiausias yra akumuliatorius, tačiau gamyklinis brokas pasireiškia labai greitai ir itin retai, todėl kaltinti bateriją nėra objektyvu.
Dažniausi veiksniai, darantys didelę įtaką netinkamai akumuliatoriaus būklei, yra tokie:


  • Ilgos transporto priemonės naudojimo pertraukos, t. y. nereguliarus transporto priemonės naudojimas. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros ir akumuliatoriaus nusidėvėjimo, dėl savaiminio išsikrovimo proceso akumuliatorius per keletą savaičių gali visiškai išsikrauti.

  • Važinėjimas trumpais atstumais – automobiliu įveikiant trumpus atstumus, nepakanka laiko akumuliatoriui įkrauti. Žiemą situacija dar blogesnė, nes naudojama daug papildomų funkcijų, pavyzdžiui, stiklo arba sėdynių šildymas.

  • Ekstremalios temperatūros (tiek didelės, tiek mažos) bei nepalankios oro sąlygos.

  • Netinkamas transporto priemonės akumuliatoriaus pasirinkimas.

  • Netinkamas naudojimas.

  • Natūralus susidėvėjimas.


Reguliariai tikrinant automobilio akumuliatoriaus būklę, vairuotojams užtikrinamas saugus važiavimas. Tikrinant visų į servisą atvykstančių transporto priemonių akumuliatorius nustačius prastą techninę jų būklę, galima užkirsti kelią dėl šios priežasties ateityje kilsiančioms problemoms.
„Atlikdami tokią diagnostiką, servisai klientams užtikrina važiavimą be problemų ir padeda išvengti nereikalingų išlaidų bei rūpesčių, galinčių kilti dėl netikėto akumuliatoriaus gedimo. Prevencinės priemonės ir profesionalus aptarnavimas padidins klientų lojalumą, todėl jie bus labiau linkę sugrįžti į tą patį servisą“, – teigia E. Grybauskas.
Automobiliuose, turinčiuose šią sistemą, būtina naudoti tik EFB (angl. Enhanced Flooded Battery) – pagerintą švino akumuliatorių – arba AGM (angl. Absorbed Glass Mat) – elektrolitu prisotinto stiklo pluošto akumuliatorių. Automobilyje, turinčiame „Start&Stop“ sistemą, naudojamas įprastinis akumuliatorius per anksti susidėvės (nuo 3 savaičių iki 5 mėnesių). AGM akumuliatorių būtina keisti tokiu pačiu akumuliatoriumi (AGM), o EFB akumuliatorių galima keisti tokiu pačiu arba geresniu akumuliatoriumi (AGM). Keičiamą akumuliatorių reikia išmontuoti, kaip nurodyta transporto priemonės gamintojo instrukcijose, tada montuoti naują. Tai atliekant būtina programiškai įdiegti akumuliatorių, t. y. informuoti automobilio kompiuterį apie naujo akumuliatoriaus sumontavimą. Kalbant paprastai, procesas apima atitinkamų duomenų įrašymą (dažniausiai reikia nurodyti akumuliatoriaus numerį kataloge) į prietaisą, kuriuo atliekamas šis veiksmas. Tik taip galima užtikrinti tinkamą „Start&Stop“ sistemos veikimą. Jeigu akumuliatorius nebus suderintas su sistema arba bus suderintas netinkamai, tam tikri „Start&Stop“ sistemos elementai neveiks tinkamai.
Jeigu visgi nusprendėte akumuliatorių keisti ir prižiūrėti pats
Montavimo instrukcija:

  • Sumontuoti akumuliatorių transporto priemonėje gamintojo numatytu būdu.

  • Išvalyti laidų polinius gnybtus.

  • Plonu techninio vazelino sluoksniu sutepti automobilyje esančius gnybtus ir išorinius akumuliatoriaus polius. Prie akumuliatoriaus teigiamo (+) poliaus prijungti teigiamo laido gnybtą ir jį pakankamai priveržti.

  • Prie masės neigiamo (-) poliaus prijungti neigiamo laido gnybtą ir jį pakankamai priveržti.

  • Patikrinti transporto priemonės elektros instaliacijos (įkrovimo grandinės, starterio ir generatoriaus) būklę ir prireikus ją suremontuoti.


Priežiūra:

  • Būtina reguliariai tikrinti transporto priemonės elektros instaliacijos būklę.

  • Automobilinė akumuliatoriaus įkrovimo įranga turi gerai veikti. Veikiant varikliui, prijungto akumuliatoriaus įtampa turi būti nuo 13,9 V iki 14,4 V, o 24 V sistemose – nuo 27,6 V iki 28,8 V, nepriklausomai nuo to, ar įjungti papildomi elektros energijos vartotojai (ilgos / trumpos šviesos, stiklo šildymas, ventiliatorius, kondicionierius, garso aparatūra ir t. t.).

  • Negalima naudoti jokių papildomų chemikalų.

  • Tam tikrais atvejais (daugiau važinėjant mieste, dažnai paleidžiant / išjungiant variklį, esant sumontuotai įrangai, kuri papildomai naudoja elektros energiją) gali prireikti periodiškai įkrauti akumuliatorių iš išorinio šaltinio – įkroviklio (žr. akumuliatoriaus įkrovimas).

  • Išsikrovusį akumuliatorių būtina nedelsiant įkrauti (siekiant išvengti sulfatacijos).

  • Akumuliatorius turi būti tinkamai pritvirtintas ir stabiliai laikytis savo vietoje.

  • Laidų gnybtų jungtys su akumuliatoriaus poliais turi būti periodiškai tikrinamos.



Žiemą, paspaudus 20 laipsnių šaltukui, paaiškėja, kuris savininkas geriau pasirūpino savo transporto priemonės akumuliatoriumi. Pasukus užvedimo raktelį, vieniems tenka klausytis šalčiui besipriešinančio variklio skleidžiamo garso, kitiems pasiseka mažiau – iš paskutinių besisukantis variklio starteris tarsi aimanuoja, kol galiausiai variklis pradeda dirbti, o tretiesiems belieka žiūrėti į blausiai prietaisų skydelyje šviečiančias lemputes, po to akimis ieškoti laimingų kaimynų, kurie lanksčiąja vilktimi ar užvedimo laidais padėtų pažadinti transporto priemonę.
Norite to išvengti? Patikėkite automobilio priežiūrą specialistams, kurie pasirūpins jūsų akumuliatoriumi ir, jeigu reikės, jį pakeis, nes šiuolaikinėje transporto priemonėje pakeistą naują akumuliatorių reikia užregistruoti vidiniame automobilio kompiuteryje, o tai gali būti gana sudėtinga. Jeigu bus nutraukta elektros grandinė tarp akumuliatoriaus ir transporto priemonės kompiuterio, gali būti prarasti transporto priemonės valdymo blokų ir informacijos bei pramogų modulių duomenys.
„Elektroniškai valdomas funkcijas, pavyzdžiui, saugos ir komforto sistemas, gali reikėti užprogramuoti iš naujo. Kitas iššūkis, susijęs su akumuliatoriaus keitimu, jo vieta transporto priemonėje. Akumuliatorius gali būti montuojamas po kapotu, bet taip pat gali būti paslėptas bagažinėje arba po sėdyne. Ir visi šie veiksniai išties komplikuoja savarankišką akumuliatoriaus keitimą“, – sako „Inter Cars Lietuva“ produktų grupės specialistas Eimantas Grybauskas.
Pasak „Inter Cars Lietuva“ atstovo, reikėtų paminėti ir tai, kad Lietuvoje vis dar turime labai seną transporto priemonių parką, todėl natūralu, kad tokiuose automobiliuose elektros įranga ir detalių susidėvėjimas bus ženkliai didesnis. Šie veiksniai dažniausiai prisideda prie akumuliatoriaus išsikrovimo, todėl žmonėms atrodo, kad kalčiausias yra akumuliatorius, tačiau gamyklinis brokas pasireiškia labai greitai ir itin retai, todėl kaltinti bateriją nėra objektyvu.
Dažniausi veiksniai, darantys didelę įtaką netinkamai akumuliatoriaus būklei, yra tokie:


  • Ilgos transporto priemonės naudojimo pertraukos, t. y. nereguliarus transporto priemonės naudojimas. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros ir akumuliatoriaus nusidėvėjimo, dėl savaiminio išsikrovimo proceso akumuliatorius per keletą savaičių gali visiškai išsikrauti.

  • Važinėjimas trumpais atstumais – automobiliu įveikiant trumpus atstumus, nepakanka laiko akumuliatoriui įkrauti. Žiemą situacija dar blogesnė, nes naudojama daug papildomų funkcijų, pavyzdžiui, stiklo arba sėdynių šildymas.

  • Ekstremalios temperatūros (tiek didelės, tiek mažos) bei nepalankios oro sąlygos.

  • Netinkamas transporto priemonės akumuliatoriaus pasirinkimas.

  • Netinkamas naudojimas.

  • Natūralus susidėvėjimas.


Reguliariai tikrinant automobilio akumuliatoriaus būklę, vairuotojams užtikrinamas saugus važiavimas. Tikrinant visų į servisą atvykstančių transporto priemonių akumuliatorius nustačius prastą techninę jų būklę, galima užkirsti kelią dėl šios priežasties ateityje kilsiančioms problemoms.
„Atlikdami tokią diagnostiką, servisai klientams užtikrina važiavimą be problemų ir padeda išvengti nereikalingų išlaidų bei rūpesčių, galinčių kilti dėl netikėto akumuliatoriaus gedimo. Prevencinės priemonės ir profesionalus aptarnavimas padidins klientų lojalumą, todėl jie bus labiau linkę sugrįžti į tą patį servisą“, – teigia E. Grybauskas.
Automobiliuose, turinčiuose šią sistemą, būtina naudoti tik EFB (angl. Enhanced Flooded Battery) – pagerintą švino akumuliatorių – arba AGM (angl. Absorbed Glass Mat) – elektrolitu prisotinto stiklo pluošto akumuliatorių. Automobilyje, turinčiame „Start&Stop“ sistemą, naudojamas įprastinis akumuliatorius per anksti susidėvės (nuo 3 savaičių iki 5 mėnesių). AGM akumuliatorių būtina keisti tokiu pačiu akumuliatoriumi (AGM), o EFB akumuliatorių galima keisti tokiu pačiu arba geresniu akumuliatoriumi (AGM). Keičiamą akumuliatorių reikia išmontuoti, kaip nurodyta transporto priemonės gamintojo instrukcijose, tada montuoti naują. Tai atliekant būtina programiškai įdiegti akumuliatorių, t. y. informuoti automobilio kompiuterį apie naujo akumuliatoriaus sumontavimą. Kalbant paprastai, procesas apima atitinkamų duomenų įrašymą (dažniausiai reikia nurodyti akumuliatoriaus numerį kataloge) į prietaisą, kuriuo atliekamas šis veiksmas. Tik taip galima užtikrinti tinkamą „Start&Stop“ sistemos veikimą. Jeigu akumuliatorius nebus suderintas su sistema arba bus suderintas netinkamai, tam tikri „Start&Stop“ sistemos elementai neveiks tinkamai.
Jeigu visgi nusprendėte akumuliatorių keisti ir prižiūrėti pats
Montavimo instrukcija:

  • Sumontuoti akumuliatorių transporto priemonėje gamintojo numatytu būdu.

  • Išvalyti laidų polinius gnybtus.

  • Plonu techninio vazelino sluoksniu sutepti automobilyje esančius gnybtus ir išorinius akumuliatoriaus polius. Prie akumuliatoriaus teigiamo (+) poliaus prijungti teigiamo laido gnybtą ir jį pakankamai priveržti.

  • Prie masės neigiamo (-) poliaus prijungti neigiamo laido gnybtą ir jį pakankamai priveržti.

  • Patikrinti transporto priemonės elektros instaliacijos (įkrovimo grandinės, starterio ir generatoriaus) būklę ir prireikus ją suremontuoti.


Priežiūra:

  • Būtina reguliariai tikrinti transporto priemonės elektros instaliacijos būklę.

  • Automobilinė akumuliatoriaus įkrovimo įranga turi gerai veikti. Veikiant varikliui, prijungto akumuliatoriaus įtampa turi būti nuo 13,9 V iki 14,4 V, o 24 V sistemose – nuo 27,6 V iki 28,8 V, nepriklausomai nuo to, ar įjungti papildomi elektros energijos vartotojai (ilgos / trumpos šviesos, stiklo šildymas, ventiliatorius, kondicionierius, garso aparatūra ir t. t.).

  • Negalima naudoti jokių papildomų chemikalų.

  • Tam tikrais atvejais (daugiau važinėjant mieste, dažnai paleidžiant / išjungiant variklį, esant sumontuotai įrangai, kuri papildomai naudoja elektros energiją) gali prireikti periodiškai įkrauti akumuliatorių iš išorinio šaltinio – įkroviklio (žr. akumuliatoriaus įkrovimas).

  • Išsikrovusį akumuliatorių būtina nedelsiant įkrauti (siekiant išvengti sulfatacijos).

  • Akumuliatorius turi būti tinkamai pritvirtintas ir stabiliai laikytis savo vietoje.

  • Laidų gnybtų jungtys su akumuliatoriaus poliais turi būti periodiškai tikrinamos.


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų