REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuojantiems dyzelinu varomus automobilius – nekokios naujienos. Vyriausybė į savo planą įrašė punktą siekti sumažinti gamtą teršiančių dyzelinių mašinų ir keisti apmokestinimą. Valdžia savo planų neaiškina, tačiau dalis ekonomistų mano, kad valdantieji planuoja ne ką kita, o visų automobilių mokestį.
Kiti sako, kad kažką daryti reikia, nes lietuvių automobiliai išties labai seni, o jų išmetamais teršalais kvėpuojame visi.
Vilnietis Paulius dyzelinį „opelį“ pirko prieš metus. Vaikinas sako svarstęs, kas geriau – benzininis, dyzelinis ar anksčiau išbandytas dujomis varomas variklis. Po ilgų skaičiavimų visgi išsirinko dyzelinį.
Mašinai devyneri metai. Pasak Pauliaus, dar nesena, taigi ir teršia mažiau. Visgi ekspertai su tuo nesutinka: kur kas labiau nei benzininiai aplinką teršia ir seni, ir nauji dyzeliniai automobiliai.
O valdžia savo ruožtu puse lūpų jau kalba apie mokesčius. Vyriausybės plano priemonių įgyvendinimo plane rašoma apie siekį mažinti paskatas naudoti taršius dyzelinu varomus automobilius. Taip pat – keisti transporto priemonių apmokestinimo sistemą pagal tai, kiek mašina skleidžia teršalų.
Valstiečių idėjos nepalaiko opozicija
Galima suprasti, kad pirmiausia nukentėtų senų dyzelių vairuotojų piniginės. Iš viso Lietuvos keliais rieda pusantro milijono automobilių ir du trečdaliai jų – dyzeliniai. Šios rūšies varikliai populiarūs pirmiausia dėl pigesnio kuro. Litras dyzelino kainuoja 10-15 centų pigiau nei benzino. Vairuotojai žinią apie mokesčius priima įvairiai.
Valdžia planų apmokestinti dyzelines mašinas nekomentuoja, kaip ir bet kokių kitų savo planų šiomis dienomis. Esą projektas dar tik rengiamas. Beje, į taršą spjauna ne tik eiliniai vairuotojai. Dyzeliniais automobiliais dažnai važinėjasi ir ministrai. Štai ir į vos vakar pristatytų naujų policijos automobilių bakus bus pilamas dyzelinas. Ir net 90 proc. visų Lietuvos autobusų yra dyzeliniai. Taigi papildomai būtų apmokestinamas net ir iš valstybės ar savivaldybių biudžetų išlaikomas transportas. Dalis ekonomistų rėžia, kad valdžia čia turi savų planų.
Jeigu įsipilame dyzelino už šimtą eurų, iš jų akcizas dabar sudaro net 54 eurus. „Valstiečių“ idėjos nepalaiko nei koalicijos partneriai socdemai, nei opozicija.
Visgi Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos valstybių, netaikanti jokio apmokestinimo automobiliams. Dalis valstybių taiko mokesčius būtent dyzeliniams automobiliams arba tam tikromis dienomis miestų centruose draudžia jų eismą. Ekspertų teigimu, susimąstyti, kuo kvėpuojame, būtų pats laikas.

VIDEO


Vairuojantiems dyzelinu varomus automobilius – nekokios naujienos. Vyriausybė į savo planą įrašė punktą siekti sumažinti gamtą teršiančių dyzelinių mašinų ir keisti apmokestinimą. Valdžia savo planų neaiškina, tačiau dalis ekonomistų mano, kad valdantieji planuoja ne ką kita, o visų automobilių mokestį.
Kiti sako, kad kažką daryti reikia, nes lietuvių automobiliai išties labai seni, o jų išmetamais teršalais kvėpuojame visi.
Vilnietis Paulius dyzelinį „opelį“ pirko prieš metus. Vaikinas sako svarstęs, kas geriau – benzininis, dyzelinis ar anksčiau išbandytas dujomis varomas variklis. Po ilgų skaičiavimų visgi išsirinko dyzelinį.
Mašinai devyneri metai. Pasak Pauliaus, dar nesena, taigi ir teršia mažiau. Visgi ekspertai su tuo nesutinka: kur kas labiau nei benzininiai aplinką teršia ir seni, ir nauji dyzeliniai automobiliai.
O valdžia savo ruožtu puse lūpų jau kalba apie mokesčius. Vyriausybės plano priemonių įgyvendinimo plane rašoma apie siekį mažinti paskatas naudoti taršius dyzelinu varomus automobilius. Taip pat – keisti transporto priemonių apmokestinimo sistemą pagal tai, kiek mašina skleidžia teršalų.
Valstiečių idėjos nepalaiko opozicija
Galima suprasti, kad pirmiausia nukentėtų senų dyzelių vairuotojų piniginės. Iš viso Lietuvos keliais rieda pusantro milijono automobilių ir du trečdaliai jų – dyzeliniai. Šios rūšies varikliai populiarūs pirmiausia dėl pigesnio kuro. Litras dyzelino kainuoja 10-15 centų pigiau nei benzino. Vairuotojai žinią apie mokesčius priima įvairiai.
Valdžia planų apmokestinti dyzelines mašinas nekomentuoja, kaip ir bet kokių kitų savo planų šiomis dienomis. Esą projektas dar tik rengiamas. Beje, į taršą spjauna ne tik eiliniai vairuotojai. Dyzeliniais automobiliais dažnai važinėjasi ir ministrai. Štai ir į vos vakar pristatytų naujų policijos automobilių bakus bus pilamas dyzelinas. Ir net 90 proc. visų Lietuvos autobusų yra dyzeliniai. Taigi papildomai būtų apmokestinamas net ir iš valstybės ar savivaldybių biudžetų išlaikomas transportas. Dalis ekonomistų rėžia, kad valdžia čia turi savų planų.
Jeigu įsipilame dyzelino už šimtą eurų, iš jų akcizas dabar sudaro net 54 eurus. „Valstiečių“ idėjos nepalaiko nei koalicijos partneriai socdemai, nei opozicija.
Visgi Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos valstybių, netaikanti jokio apmokestinimo automobiliams. Dalis valstybių taiko mokesčius būtent dyzeliniams automobiliams arba tam tikromis dienomis miestų centruose draudžia jų eismą. Ekspertų teigimu, susimąstyti, kuo kvėpuojame, būtų pats laikas.

VIDEO


REKLAMA



tv3_logo_01

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų