REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Šeštasis dešimtmetis buvo ypač sėkmingas "Mercedes-Benz" lenktynių difizijai, o 1952 metai turbūt yra patys įsimintiniausi. Prisiminkime įspūdingiausias lenktynes, kurios vyko Meksikoje ir užtikrino "Mersams" pirmąsias dvi vietas.
Prieš daugiau nei 50 metų įvykusios "Carrera Panamericana" lenktynės bendro naudojimo keliais, "Mercedes" komandai buvo labai permainingos. Lapkritį turėjusiam prasidėti renginiui, komanda ruošėsi nuo pat rugsėjo. Į Pietų Ameriką turėjo būti išsiųsti trys "300 SL" automobiliai, kuriuos mechanikai turėjo suderinti veikimui trijų kilometrų aukštyje. Šiais darbais "Mercedes" užsiemė Alpėse, kur pavyko ne tik sureguliuoti karbiuratorius, bet ir atrasti papildomos galios iš trijų litrų šešių cilindrų variklio.
Kelionė į lenktynių vietą prasidėjo spalio pradžioje, kuomet iš Vokietijos išplaukė laivas su trimis "300SL" bolidais, pagalbine technika, bei keletu "Mercedes-Benz" prototipų. Visas renginys susidėjo iš aštuonių etapų, kurių bendras ilgis siekė 3100 kilometrų, o keliai driekėsi per slėnius ir Andų kalnus. Pirmasis etapas prasidėjo lapkričio 19 dieną, o "Mercedes" komandos vairuotojai Hermanas Langas, Karlas Klingas ir Džonas Fičas startavo vienas paskui kitą. Nors visiems sekėsi panašiai, tačiau šiose lenktynėse įvykęs laimingai pasibaigęs atsitikimas, įsirežė į istorijos puslapius.
Karlo Klingo ir Hanso Klerko ekipažas, lėkdamas didesniu nei 200km/h greičiu susidūrė su paukščiu, kuris išdaužė priekinį stiklą ir pataikė Hansui į galvą, šitaip jį "išjungdamas" ir stipriai prakirsdamas kaktą. Tačiau Karlo ryžtas užbaigti etapą buvo ypatingas, todėl toliau lekiant kalnų keliu, stipriai kratydamas savo pakaitinį vairuotoją, Karlas sugebėjo jį išbudinti ir baigti etapą trečioje vietoje bendroje įskaitoje. Po šio incidento automobiliui buvo sumontuotas naujas priekinis stiklas bei apsauginiai strypai.
Lapkričio 23 dieną, įveikęs visus 3100km, Karlo ir Hanso ekipažas finišavo pirmoje vietoje,  pirmaudamas 35 minutėmis nuo kolegų Hermano Lango ir Ervino Grupo, taip pat pasiekdamas vidutinį 165km/h greitį. Atminkite, tai buvo 1952 metai! Viena iš pergalės priežasčių buvo tam laikmečiui nebūdinga vairuotojo ir pakaitinio vairuotojo bendravimo sistema - Hansas Klerkas, sėdintis šalia, pasakinėdavo Karlui apie priekyje esančias kliūtis. Tokiu pačiu principu dabar važiuoja ralyje dalyvaujantys ekipažai.
Laimėtojų automobilis šiuo metu stovi "Mercedes-Benz" muziejuje, su taip ir nepakeistais garsiaisiais vertikaliais apsauginiais priekinio stiklo strypais bei simbolizuojantis šlovingus šiai markei laikus.



Šeštasis dešimtmetis buvo ypač sėkmingas "Mercedes-Benz" lenktynių difizijai, o 1952 metai turbūt yra patys įsimintiniausi. Prisiminkime įspūdingiausias lenktynes, kurios vyko Meksikoje ir užtikrino "Mersams" pirmąsias dvi vietas.
Prieš daugiau nei 50 metų įvykusios "Carrera Panamericana" lenktynės bendro naudojimo keliais, "Mercedes" komandai buvo labai permainingos. Lapkritį turėjusiam prasidėti renginiui, komanda ruošėsi nuo pat rugsėjo. Į Pietų Ameriką turėjo būti išsiųsti trys "300 SL" automobiliai, kuriuos mechanikai turėjo suderinti veikimui trijų kilometrų aukštyje. Šiais darbais "Mercedes" užsiemė Alpėse, kur pavyko ne tik sureguliuoti karbiuratorius, bet ir atrasti papildomos galios iš trijų litrų šešių cilindrų variklio.
Kelionė į lenktynių vietą prasidėjo spalio pradžioje, kuomet iš Vokietijos išplaukė laivas su trimis "300SL" bolidais, pagalbine technika, bei keletu "Mercedes-Benz" prototipų. Visas renginys susidėjo iš aštuonių etapų, kurių bendras ilgis siekė 3100 kilometrų, o keliai driekėsi per slėnius ir Andų kalnus. Pirmasis etapas prasidėjo lapkričio 19 dieną, o "Mercedes" komandos vairuotojai Hermanas Langas, Karlas Klingas ir Džonas Fičas startavo vienas paskui kitą. Nors visiems sekėsi panašiai, tačiau šiose lenktynėse įvykęs laimingai pasibaigęs atsitikimas, įsirežė į istorijos puslapius.
Karlo Klingo ir Hanso Klerko ekipažas, lėkdamas didesniu nei 200km/h greičiu susidūrė su paukščiu, kuris išdaužė priekinį stiklą ir pataikė Hansui į galvą, šitaip jį "išjungdamas" ir stipriai prakirsdamas kaktą. Tačiau Karlo ryžtas užbaigti etapą buvo ypatingas, todėl toliau lekiant kalnų keliu, stipriai kratydamas savo pakaitinį vairuotoją, Karlas sugebėjo jį išbudinti ir baigti etapą trečioje vietoje bendroje įskaitoje. Po šio incidento automobiliui buvo sumontuotas naujas priekinis stiklas bei apsauginiai strypai.
Lapkričio 23 dieną, įveikęs visus 3100km, Karlo ir Hanso ekipažas finišavo pirmoje vietoje,  pirmaudamas 35 minutėmis nuo kolegų Hermano Lango ir Ervino Grupo, taip pat pasiekdamas vidutinį 165km/h greitį. Atminkite, tai buvo 1952 metai! Viena iš pergalės priežasčių buvo tam laikmečiui nebūdinga vairuotojo ir pakaitinio vairuotojo bendravimo sistema - Hansas Klerkas, sėdintis šalia, pasakinėdavo Karlui apie priekyje esančias kliūtis. Tokiu pačiu principu dabar važiuoja ralyje dalyvaujantys ekipažai.
Laimėtojų automobilis šiuo metu stovi "Mercedes-Benz" muziejuje, su taip ir nepakeistais garsiaisiais vertikaliais apsauginiais priekinio stiklo strypais bei simbolizuojantis šlovingus šiai markei laikus.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų