REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vėl Lietuvos degalinėse kilstelėjo degalų kainos, ir vėl kaip virusas plinta pikti straipsniai siūlantys kažkam lysti į „
ten kur nesueina“. Žinoma tokie "ant bačkos" išsakyti pasiūlymai visada sulaukia minios plojimų, tačiau papurčius galvą supranti, kad jeigu turėtume idealią vyriausybę ir "šilko" sąlygas benzino pardavimui, mokėtume daugiausia apie 40 ct mažiau už litrą. Ar tie centai mums padėtų būti oriems? Žinoma per metus sutaupyta suma būtų apčiuopiama, tačiau ar tai tikrai pakeistų mūsų vairavimo įpročius? Ko gero ne! Todėl nesiūlome eiti "tautos gelbėtojų", populistų takais, o žiūrėti kaip patiems atpiginti savo 100 km kelio kainą ir likti automanu.

Atrodo esame įterpti į didžiųjų žaidėjų rėmus iš kurių neįmanoma ištrūkti. Tačiau jau prieš dešimt metų buvo paskelbta, kad pasaulyje kuro poreikis didesnis nei pasiūla ir kad nuolatos degalų kaina kils buvo aišku seniai. Žinoma automobilių gamintojai nori "išpešti" kuo daugiau pinigų, todėl žaidžia mūsų jausmais. Siūlo gražius naujus automobilių modelius, vairavimo aistrą ir t.t. Tačiau vairavimo aistros neprarasite ir ne tik benziną naudodami. Štai 4, seniai žinomi, būdai kaip likti automanu ir 100 km. nuvažiuoti pigiau.
Dyzelis
Dar prieš kelis metus autosporte karaliavo tik benzininiai varikliai. Dyzelis buvo "pirdukas" ir pajuokos objektas. Tačiau Audi į LeManą atėjo su dyzeliniu bolidu ir visam autosporto pasauliui nušvietė, kad su dyzeliu galima važiuoti ne tik taupiau, bet ir greičiau už benzinu varomus variklius. Žinoma Audi sprendimas yra "kosminis" ir šios komandos biudžetai neriboti. Tačiau šiais metais su panašiais biudžetais ir sprendimais į ilgų distancijų lenktynes atėjo Toyota ir pasirodė, kad Audi dyzelis pranašesnis.


Po Audi pavyzdžio autosporte pasipylė dyzelinių sprendimų. Prisiminkime mūsų šalį. RIMO su dyzeliniu BMW komanda nuolatos topų viršūnėse. Artas Racing šalia Lexus IS-F važiuoja su dyzeliniu BMW, kuris šiais metais 4 valandų lenktynėse buvo trečias ir t.t.




Gerai žinomas lenktynininkas Vytas Bilinskas puikus tam pavyzdys. Jis turi ne vieną šimtą arklių "pakaustytą" EVO, tačiau nesigėdija į trasą išvažiuoti su savo dyzelinių Seat Ibiza. Jis juokiasi, kad jam su Seat užtenka vieno kuro bako, kad iš Vilniaus nuvažiuotų iki Nemuno žiedo, Kačerginėje, sudalyvautų lenktynėse ir grįžtų namo. Tuo trapu kai jo konkurentams reikia tampyti benzino pilnus kanistrus. Tiesa akivaizdi, kad nors dyzelino kaina nedaug skiriasi nuo benzino, tačiau net lenktyniniu rėžimu jis naudoja kur kas mažiau degalų. O juodas dūmas iš paskos net kažkokio žavesio suteikia. :)


Žinoma jo dyzelinis automobilis, gal ir nepretenduos į aukščiausias absoliučios įskaitos vietas, tačiau jei reikia rinktis ar būti labai greitam kelis kartus per metus, ar nuolatos jausti sportinio vairavimo malonumą, manau kiekvienas rinktų daugiau laimės prie vairo.
Dujos
"Dujos bėdžiams" ir taškas! Tokius komentarus dažnai sutinkame savo puslapyje. Papasakosiu jums vieną istoriją. Šis Tomo vairuojamas Nissan S13 turi 270 AG. Rimtas daiktas skirtas ir lenktyniauti ir driftinti ir kas dienai. Tačiau nedaugelis žino, kad jo bagažinėje yra dujų balionas. Mums dažnai skaitytojai siunčia nuotraukas su vaizdais kaip panašūs automobiliai degalinėse pilasi dujas. Tačiau dujų kainos beveik per pus mažesnės nei benzino, o galios praradimo jūs net nepajusite (patikrinta stenduose). Žinoma privažiavę prie trasos galite įsijungti benzino padavimo rėžimą, jei norite nejausti dujų kvapo. Ir pramogauti kiek tik norite.


Tiems kas mintyse sako, kad nesąmones jis čia kažkokias rašo, paminėsiu viena skaičių. Per 5 metus kai Tomas važinėja su dujomis jis atmetus dujų įrangą ir visą su tuo susijusį remontą sutaupė 10.000 Lt (paskaičiuota jei tą patį kilometrų skaičių būtų važiavęs su benzinu). Kiek už tuos sutaupytus pinigus galima pasidaryti automobilio modifikacijų? Tai kas dabar kvailys?
Žinoma su dujų balionu jūsų nepriims į Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatą, tačiau jei jūsų automobilis skirtas ir kas dienai ir mėgėjiškoms lenktynėms, su dujomis jūs galėsite arba sudalyvauti kur kas daugiau renginių, arba sutaupyti apčiuopiamą sumą. Susimastykite!
O tiems kas nori keliauti po Europą galime užtikrinti, kad dujų galima rasti beveik visur. Prieš kelis metus draugas Saulius su savo amerikietišku minivenu, turinčiu ne vieno litro variklį, dujų pagalba du ratus apsuko aplink Norvegiją. Tuo metu Norvegijoje benzino litras kainavo apie 7 litus, o dujų kaina buvo panaši kaip Lietuvoje. Paskaičiuokite kiek jis sutaupė?
Hibridas
Žinoma hibridiniai automobiliai ir autosportas prasilenkia. Nors Audi ir Toyota WEC čempionate naudoja hibridinę technologiją, tačiau ji nepanaši į tą kurią galime sutikti Toyota Prius ir kituose gatviniuose hibridiniuose automobiliuose. O ir pats Prius ekonomišku nevadinamas jau seniai. Tačiau jei norite turėti tikrai ekonomišką spendimą jį gali pasiūlyti lietuviai.
Jonelis.eu padarė labai paprastai priedą hibridiniams automobiliams (tiesa panašų jau siūlo ir pati Toyota), automobiliui pridėjo daugiau elektros elementų. To pasekoje automobilis varomas elektra nuvažiuoja ne kelis kilometrus, kaip standartinis Prius. Benzininis variklis įsijungia tik pasiekus 90 km/h greitį. Taigi mieste, kur daugiausiai kuro ir sunaudojama, jūs naudosite tik elektrą. Rezultatas stulbinantis - vidutinės tokio automobilio kuro sąnaudos 1,5 litro 100 km.




Dėl savo išvaizdos Priusas turi daug priešų, todėl sekantis kompanijos žingsnis - sprendimą pritaikyti Lexus. Tada galima bus mėgautis ir prabanga ir ekologija ir ekonomiškumu. Tiesa apie lenktynes geriau ir nekalbėkime, juk ne visi automanai lenktynininkai. :)
Elektra
Elektromobiliai kol kas yra visiška egzotika. Kol kas didžiausia jų problema - elementų galia ir galimybė nuvažiuoti mažą atstumą. Tai daugiausiai miesto automobiliai, o kadangi Lietuvoje didelių miestų nėra tai ir poreikio šiems automobiliams nėra. Nors skaičius 5-7 litai 100 km skamba labai patraukliai.
Tačiau ir Lietuvoje atsiranda vis daugiau elektra varomų automobilių entuziastų. Neseniai teko testuoti firmos "Arginta" sukurtą elektrinę Fiat Pandą. Nors automobilis turi tik 25 kW, tačiau elektros automobilio dinaminiai rodikliai neblogi. Jų galia pajuntama tik paspaudus akceleratoriaus pedalą. Todėl ir mėgstantys dinaminį vairavimą nenusivils. Nebe reikalo Fiat Panda savininkas Artūras važiuodamas į miestą mieliau renkasi šį automobilį nei savo naują Porsche. O ir firmos reikmėms naudojamas elektromobilis atsipirks kur kas greičiau.


Pirkti jau pagamintą elektromobilį pakankamai brangu. Jo atsiperkamumas pasiekiamas greičiausiai per 7 metus. Tačiau Lietuvoje yra puikios sąlygos iš standartinio automobilio pasigaminti elektrinį. Tam patvirtinta gan paprasta ir racionali tvarka leidžianti šį perdarymą legalizuoti. Jei pats neturite noro imtis perdarymu, tai gali padaryti net trys mūsų šalyje tuo užsiimančios firmos. O ir savikaina tokio projekto bus kur kas mažesnė nei didžiųjų gamintojų siūlomi analogai.
Kol kas mažas nuvažiuojamas atstumas akivaizdu, kad laikina elektromobilių problema. Jau dabar Toyota ir kiti hibridų gamintojai teigia, kad dar šiame dešimtmetyje iš hibridinės technologijos pereis į pilnai elektrinę. Reiškiasi elementų sprendimai jau yra, tiesiog jie kol kas rinkai per brangūs. Telieka laukti, kad arba jie atpigs, arba dar pabrangs benzinas (kas labiau tikėtina). Tada elektromobilių savininkams tereikės pasikeisti elementus ir mėgautis pigiausia įmanoma kelione nuosavu automobiliu.






Galima, kaip mūsų seneliai, nuolatos burbėti, kad "prie Smetonos buvo geriau". Tačiau niekada jau negyvensime nei kaip prie Smetonos, nei kaip prie ruso ar kaip prie Brazausko. Pasaulis keičiasi ir nafta nuolatos brangsta ir brangs. Visada bus lobizmo ir spekuliacijų šia tema, bei nei Europos Sąjunga, nei Kubilius, nei Šimonytė neišspręs šios problemos, nes jie turi ir didesnių galvos skausmų. Reikia patiems nuspręsti kaip ir kiek mes norime važiuoti ir imtis keisti mastymą bei rinktis tolimesnį kelią.

Vėl Lietuvos degalinėse kilstelėjo degalų kainos, ir vėl kaip virusas plinta pikti straipsniai siūlantys kažkam lysti į „
ten kur nesueina“. Žinoma tokie "ant bačkos" išsakyti pasiūlymai visada sulaukia minios plojimų, tačiau papurčius galvą supranti, kad jeigu turėtume idealią vyriausybę ir "šilko" sąlygas benzino pardavimui, mokėtume daugiausia apie 40 ct mažiau už litrą. Ar tie centai mums padėtų būti oriems? Žinoma per metus sutaupyta suma būtų apčiuopiama, tačiau ar tai tikrai pakeistų mūsų vairavimo įpročius? Ko gero ne! Todėl nesiūlome eiti "tautos gelbėtojų", populistų takais, o žiūrėti kaip patiems atpiginti savo 100 km kelio kainą ir likti automanu.

Atrodo esame įterpti į didžiųjų žaidėjų rėmus iš kurių neįmanoma ištrūkti. Tačiau jau prieš dešimt metų buvo paskelbta, kad pasaulyje kuro poreikis didesnis nei pasiūla ir kad nuolatos degalų kaina kils buvo aišku seniai. Žinoma automobilių gamintojai nori "išpešti" kuo daugiau pinigų, todėl žaidžia mūsų jausmais. Siūlo gražius naujus automobilių modelius, vairavimo aistrą ir t.t. Tačiau vairavimo aistros neprarasite ir ne tik benziną naudodami. Štai 4, seniai žinomi, būdai kaip likti automanu ir 100 km. nuvažiuoti pigiau.
Dyzelis
Dar prieš kelis metus autosporte karaliavo tik benzininiai varikliai. Dyzelis buvo "pirdukas" ir pajuokos objektas. Tačiau Audi į LeManą atėjo su dyzeliniu bolidu ir visam autosporto pasauliui nušvietė, kad su dyzeliu galima važiuoti ne tik taupiau, bet ir greičiau už benzinu varomus variklius. Žinoma Audi sprendimas yra "kosminis" ir šios komandos biudžetai neriboti. Tačiau šiais metais su panašiais biudžetais ir sprendimais į ilgų distancijų lenktynes atėjo Toyota ir pasirodė, kad Audi dyzelis pranašesnis.


Po Audi pavyzdžio autosporte pasipylė dyzelinių sprendimų. Prisiminkime mūsų šalį. RIMO su dyzeliniu BMW komanda nuolatos topų viršūnėse. Artas Racing šalia Lexus IS-F važiuoja su dyzeliniu BMW, kuris šiais metais 4 valandų lenktynėse buvo trečias ir t.t.




Gerai žinomas lenktynininkas Vytas Bilinskas puikus tam pavyzdys. Jis turi ne vieną šimtą arklių "pakaustytą" EVO, tačiau nesigėdija į trasą išvažiuoti su savo dyzelinių Seat Ibiza. Jis juokiasi, kad jam su Seat užtenka vieno kuro bako, kad iš Vilniaus nuvažiuotų iki Nemuno žiedo, Kačerginėje, sudalyvautų lenktynėse ir grįžtų namo. Tuo trapu kai jo konkurentams reikia tampyti benzino pilnus kanistrus. Tiesa akivaizdi, kad nors dyzelino kaina nedaug skiriasi nuo benzino, tačiau net lenktyniniu rėžimu jis naudoja kur kas mažiau degalų. O juodas dūmas iš paskos net kažkokio žavesio suteikia. :)


Žinoma jo dyzelinis automobilis, gal ir nepretenduos į aukščiausias absoliučios įskaitos vietas, tačiau jei reikia rinktis ar būti labai greitam kelis kartus per metus, ar nuolatos jausti sportinio vairavimo malonumą, manau kiekvienas rinktų daugiau laimės prie vairo.
Dujos
"Dujos bėdžiams" ir taškas! Tokius komentarus dažnai sutinkame savo puslapyje. Papasakosiu jums vieną istoriją. Šis Tomo vairuojamas Nissan S13 turi 270 AG. Rimtas daiktas skirtas ir lenktyniauti ir driftinti ir kas dienai. Tačiau nedaugelis žino, kad jo bagažinėje yra dujų balionas. Mums dažnai skaitytojai siunčia nuotraukas su vaizdais kaip panašūs automobiliai degalinėse pilasi dujas. Tačiau dujų kainos beveik per pus mažesnės nei benzino, o galios praradimo jūs net nepajusite (patikrinta stenduose). Žinoma privažiavę prie trasos galite įsijungti benzino padavimo rėžimą, jei norite nejausti dujų kvapo. Ir pramogauti kiek tik norite.


Tiems kas mintyse sako, kad nesąmones jis čia kažkokias rašo, paminėsiu viena skaičių. Per 5 metus kai Tomas važinėja su dujomis jis atmetus dujų įrangą ir visą su tuo susijusį remontą sutaupė 10.000 Lt (paskaičiuota jei tą patį kilometrų skaičių būtų važiavęs su benzinu). Kiek už tuos sutaupytus pinigus galima pasidaryti automobilio modifikacijų? Tai kas dabar kvailys?
Žinoma su dujų balionu jūsų nepriims į Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatą, tačiau jei jūsų automobilis skirtas ir kas dienai ir mėgėjiškoms lenktynėms, su dujomis jūs galėsite arba sudalyvauti kur kas daugiau renginių, arba sutaupyti apčiuopiamą sumą. Susimastykite!
O tiems kas nori keliauti po Europą galime užtikrinti, kad dujų galima rasti beveik visur. Prieš kelis metus draugas Saulius su savo amerikietišku minivenu, turinčiu ne vieno litro variklį, dujų pagalba du ratus apsuko aplink Norvegiją. Tuo metu Norvegijoje benzino litras kainavo apie 7 litus, o dujų kaina buvo panaši kaip Lietuvoje. Paskaičiuokite kiek jis sutaupė?
Hibridas
Žinoma hibridiniai automobiliai ir autosportas prasilenkia. Nors Audi ir Toyota WEC čempionate naudoja hibridinę technologiją, tačiau ji nepanaši į tą kurią galime sutikti Toyota Prius ir kituose gatviniuose hibridiniuose automobiliuose. O ir pats Prius ekonomišku nevadinamas jau seniai. Tačiau jei norite turėti tikrai ekonomišką spendimą jį gali pasiūlyti lietuviai.
Jonelis.eu padarė labai paprastai priedą hibridiniams automobiliams (tiesa panašų jau siūlo ir pati Toyota), automobiliui pridėjo daugiau elektros elementų. To pasekoje automobilis varomas elektra nuvažiuoja ne kelis kilometrus, kaip standartinis Prius. Benzininis variklis įsijungia tik pasiekus 90 km/h greitį. Taigi mieste, kur daugiausiai kuro ir sunaudojama, jūs naudosite tik elektrą. Rezultatas stulbinantis - vidutinės tokio automobilio kuro sąnaudos 1,5 litro 100 km.




Dėl savo išvaizdos Priusas turi daug priešų, todėl sekantis kompanijos žingsnis - sprendimą pritaikyti Lexus. Tada galima bus mėgautis ir prabanga ir ekologija ir ekonomiškumu. Tiesa apie lenktynes geriau ir nekalbėkime, juk ne visi automanai lenktynininkai. :)
Elektra
Elektromobiliai kol kas yra visiška egzotika. Kol kas didžiausia jų problema - elementų galia ir galimybė nuvažiuoti mažą atstumą. Tai daugiausiai miesto automobiliai, o kadangi Lietuvoje didelių miestų nėra tai ir poreikio šiems automobiliams nėra. Nors skaičius 5-7 litai 100 km skamba labai patraukliai.
Tačiau ir Lietuvoje atsiranda vis daugiau elektra varomų automobilių entuziastų. Neseniai teko testuoti firmos "Arginta" sukurtą elektrinę Fiat Pandą. Nors automobilis turi tik 25 kW, tačiau elektros automobilio dinaminiai rodikliai neblogi. Jų galia pajuntama tik paspaudus akceleratoriaus pedalą. Todėl ir mėgstantys dinaminį vairavimą nenusivils. Nebe reikalo Fiat Panda savininkas Artūras važiuodamas į miestą mieliau renkasi šį automobilį nei savo naują Porsche. O ir firmos reikmėms naudojamas elektromobilis atsipirks kur kas greičiau.


Pirkti jau pagamintą elektromobilį pakankamai brangu. Jo atsiperkamumas pasiekiamas greičiausiai per 7 metus. Tačiau Lietuvoje yra puikios sąlygos iš standartinio automobilio pasigaminti elektrinį. Tam patvirtinta gan paprasta ir racionali tvarka leidžianti šį perdarymą legalizuoti. Jei pats neturite noro imtis perdarymu, tai gali padaryti net trys mūsų šalyje tuo užsiimančios firmos. O ir savikaina tokio projekto bus kur kas mažesnė nei didžiųjų gamintojų siūlomi analogai.
Kol kas mažas nuvažiuojamas atstumas akivaizdu, kad laikina elektromobilių problema. Jau dabar Toyota ir kiti hibridų gamintojai teigia, kad dar šiame dešimtmetyje iš hibridinės technologijos pereis į pilnai elektrinę. Reiškiasi elementų sprendimai jau yra, tiesiog jie kol kas rinkai per brangūs. Telieka laukti, kad arba jie atpigs, arba dar pabrangs benzinas (kas labiau tikėtina). Tada elektromobilių savininkams tereikės pasikeisti elementus ir mėgautis pigiausia įmanoma kelione nuosavu automobiliu.






Galima, kaip mūsų seneliai, nuolatos burbėti, kad "prie Smetonos buvo geriau". Tačiau niekada jau negyvensime nei kaip prie Smetonos, nei kaip prie ruso ar kaip prie Brazausko. Pasaulis keičiasi ir nafta nuolatos brangsta ir brangs. Visada bus lobizmo ir spekuliacijų šia tema, bei nei Europos Sąjunga, nei Kubilius, nei Šimonytė neišspręs šios problemos, nes jie turi ir didesnių galvos skausmų. Reikia patiems nuspręsti kaip ir kiek mes norime važiuoti ir imtis keisti mastymą bei rinktis tolimesnį kelią.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų