REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip šiandien prisimename dieną, kai Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko, Juliaus Sabatausko, inicijuoti pakeitimai sukėlė tikrą galvos skausmą visiems automobilių entuziastams ir kitiems eismo dalyviams. 
Valdininkų sugalvota revoliucija atrodė puikiai baltame popieriaus lape ir diskutuojant tarpusavyje, tačiau naujus pakeitimus pritaikius realybėje, daugelis vairuotojų tapo painios sistemos įkaitais. Puikiu pavyzdžiu galėtų būti mūsų skaitytojo istorija, kurią mes su Jumis pasidalinome prieš porą metų. Tad dabar ją ir prisiminkime.
Andrius (redakcijai pavardė žinoma) yra toks pats automanas kaip ir dauguma mūsų. Jis turi automobilį, kuriuo važinėja kas dieną, ir automobilį, skirtą slalomams, mėgėjiškoms lenktynėms ir t.t. Įsigaliojus naujai tvarkai, jis, kaip tvarkingas vairuotojas, nuo liepos 1 dienos laikinai sustabdė registraciją, kad automatiškai neišregistruotų jo automobilio. Po kelių mėnesių, susitvarkęs automobilį, praėjo techninę apžiūrą ir apsidraudė. Va tada ir prasidėjo. Pasirodo, kad nors ir praėjus TA ir apsidraudus, „sustabdymas“  automatiškai nepanaikinamas. Kodėl?
Dėl to... reikia specialiai važiuoti į Regitrą (forma dar neveikia elektroniniu būdu), sumokėti mokestį vien tik  tam, kad jie savo duomenų bazėje nuimtų požymį "sustabdyta".
Į klausimą, kokia dabar legali situacija, ar turiu teisę naudoti savo transporto priemonę, kai numerius turiu, draudimą turiu, TA yra, bet kažkokioje duomenų bazėje įrašas yra "sustabdyta", Andrių konsultuojantis Regitros darbuotojas atsakė, kad situacijos legalumas priklauso nuo sustabdžiusių pareigūnų geranoriškumo. Hm, rimta :)
Andriui teko važiuoti į Regitros skyrių. Ten buvo apgultis. Teko pralaukti 2 valandas eilėje. Regitros darbuotojai prisipažino, kad dabar visomis dienomis tiek daug žmonių. Po didelių vargų ir sugaišto laiko "sustabdymo" nuėmimas kainavo dar papildomai 10 Lt. Patys Regitros darbuotojai pripažino, atsiprašinėjo, kad sistema netobula, kad ji automatiškai nenuima "sustabdymo", nors sistemoje aiškiai mato, kad mašina draudimą ir techninę apžiūrą turi.
Paviešinę mūsų skaitytojo istoriją, mes taip pat viešai kalbėjome apie pakeitimus, kuriuos „Regitra“ privalo atlikti. Tuomet mūsų pasiūlymai skambėjo taip :
Visu pirma pailginti neproporcingai trumpą terminą, po kurio automobilis automatiškai išregistruojamas. Visi puikiai supranta, kad yra nemaža dalis automobilių, kurie važinėja tik vasarą, ar apkritai kelis kartus per metus. Tačiau dabar, jei 90 dienų Jūsų automobilis neturi arba draudimo arba techninės apžiūros jis automatiškai išregistruojamas. Tai yra akivaizdžiai per mažas laikotarpis ir Automanas.lt siūlo jį pratęsti iki vienerių metų. Juk logiška, kad jei automobilis, kurio techninės apžiūros galiojimas pasibaigė šį rudenį ir jis jos nepraėjo nei pavasarį, nei vasarą, yra arba rimtai remontuojamas, arba jau niekada nebus eksploatuojamas. Vieneri metai yra logiškas terminas, parodantis, automobilis naudojamas ar ne.
Dabar siūloma pataisa terminą pratęsianti iki 180 dienų taip pat nėra teisinga, nes šis terminas dažniausiai liečia antrus, arba ne kasdien naudojamus automobilius, ir visiškai nereiškia, kad jis jau pirmomis pavasario dienomis bus paruoštas naujam sezonui ir išriedės į kelius.
Kita labai skaudi ir neproporcinga savisaugos priemonė yra automobilių ekspertizės reikalavimas, kai dokumentuose nėra pakankamai duomenų apie automobilį. Visi puikiai žinome, kad skirtingose Europos šalyse automobilio registracijos dokumentuose buvo rašomi skirtingi automobilių parametrai. Dabar, prieš automobilio registraciją, techninės apžiūros metu automobilis turi dokumentuose turėti visus registracijai reikalingus skaičius (svorį, leistiną masę ir t.t.). Jei tokių parametrų dokumentuose nėra, būsimas savininkas siunčiamas į ekspertizę.
Procesas ekspertizėje atrodo taip (Automanas.lt skaitytojo įspūdžiai). Ateina ekspertas (rimtas, solidus, išsilavinęs dėdė), atidžiai pažiūri kokių skaičių Jums trūksta. Tada labai rimtai atsidūsta. Tada pasilenkia ir tuos skaičius nurašo nuo kiekviename automobilyje esančios gamintojo lentelės (lipduko). Dar kartą atsidūsta, lyg būtų labai pavargęs ir... viskas. Už tai sumoki virš šimto litų ir sugaišti beveik pusdienį.
Mes siūlome, kad tuos trūkstamus skaičiukus būtų įgalioti surasti ant automobilio kėbulo ar internete (automobilių duomenų bazėse) ir nurašyti žmonės, kuriems būtent jų ir trūksta sėkmingai automobilio legalizavimo proceso eigai. O atsakomybė negultų ant automobilio savininko, kuris apie tuos skaičius sužino  tik iš jų pasigedusio darbuotojo.
Praėjus dvejiems metams, transporto priemonių registrą tvarkanti „Regitra“ žada dar kartą pakeisti žaidimo taisykles, tik šį kartą atrodo, jog pakeitimais bus bandoma pagerinti dabartinę tvarką. Sprendžiant iš „
lrytas“ pasirodžiusio straipsnio, „Regitra“ planuoja atsisakyti priverstinio transporto priemonės išregistravimo. „Regitra“ atsižvelgdama į vairuotojų nusiskundimus, taip pat planuoja pakeisti leidimo dalyvauti viešajame eismo stabdymo laikotarpį. Įmonės specialistai pritaria, jog jis neturėtų būti ribojamas.
„Griežta priverstinį transporto priemonių išregistravimą numatanti tvarka šiandien tapo perteklinė“, – apibendrina D. Prevelis. Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus, išregistravimas nėra „Regitros“ siūloma paslauga; tai tiesiog neaktualių registro įrašų perkėlimas į archyvą. Todėl pusmečio terminas yra per trumpas nustatyti, kad transporto priemonė jau tikrai nebedalyvaus eisme.

Priverstinis išregistravimas, kaip rodo, „Regitros“ klientų skundai ir statistika, tampa tiek administracine našta, tiek finansine kliūtimi sezoniniam transporto priemonių naudojimui, istorinių automobilių valdytojams. Todėl siūloma laikotarpį ilginti bent jau iki dvejų metų, gali būti ir penkeri.

Kaip šiandien prisimename dieną, kai Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko, Juliaus Sabatausko, inicijuoti pakeitimai sukėlė tikrą galvos skausmą visiems automobilių entuziastams ir kitiems eismo dalyviams. 
Valdininkų sugalvota revoliucija atrodė puikiai baltame popieriaus lape ir diskutuojant tarpusavyje, tačiau naujus pakeitimus pritaikius realybėje, daugelis vairuotojų tapo painios sistemos įkaitais. Puikiu pavyzdžiu galėtų būti mūsų skaitytojo istorija, kurią mes su Jumis pasidalinome prieš porą metų. Tad dabar ją ir prisiminkime.
Andrius (redakcijai pavardė žinoma) yra toks pats automanas kaip ir dauguma mūsų. Jis turi automobilį, kuriuo važinėja kas dieną, ir automobilį, skirtą slalomams, mėgėjiškoms lenktynėms ir t.t. Įsigaliojus naujai tvarkai, jis, kaip tvarkingas vairuotojas, nuo liepos 1 dienos laikinai sustabdė registraciją, kad automatiškai neišregistruotų jo automobilio. Po kelių mėnesių, susitvarkęs automobilį, praėjo techninę apžiūrą ir apsidraudė. Va tada ir prasidėjo. Pasirodo, kad nors ir praėjus TA ir apsidraudus, „sustabdymas“  automatiškai nepanaikinamas. Kodėl?
Dėl to... reikia specialiai važiuoti į Regitrą (forma dar neveikia elektroniniu būdu), sumokėti mokestį vien tik  tam, kad jie savo duomenų bazėje nuimtų požymį "sustabdyta".
Į klausimą, kokia dabar legali situacija, ar turiu teisę naudoti savo transporto priemonę, kai numerius turiu, draudimą turiu, TA yra, bet kažkokioje duomenų bazėje įrašas yra "sustabdyta", Andrių konsultuojantis Regitros darbuotojas atsakė, kad situacijos legalumas priklauso nuo sustabdžiusių pareigūnų geranoriškumo. Hm, rimta :)
Andriui teko važiuoti į Regitros skyrių. Ten buvo apgultis. Teko pralaukti 2 valandas eilėje. Regitros darbuotojai prisipažino, kad dabar visomis dienomis tiek daug žmonių. Po didelių vargų ir sugaišto laiko "sustabdymo" nuėmimas kainavo dar papildomai 10 Lt. Patys Regitros darbuotojai pripažino, atsiprašinėjo, kad sistema netobula, kad ji automatiškai nenuima "sustabdymo", nors sistemoje aiškiai mato, kad mašina draudimą ir techninę apžiūrą turi.
Paviešinę mūsų skaitytojo istoriją, mes taip pat viešai kalbėjome apie pakeitimus, kuriuos „Regitra“ privalo atlikti. Tuomet mūsų pasiūlymai skambėjo taip :
Visu pirma pailginti neproporcingai trumpą terminą, po kurio automobilis automatiškai išregistruojamas. Visi puikiai supranta, kad yra nemaža dalis automobilių, kurie važinėja tik vasarą, ar apkritai kelis kartus per metus. Tačiau dabar, jei 90 dienų Jūsų automobilis neturi arba draudimo arba techninės apžiūros jis automatiškai išregistruojamas. Tai yra akivaizdžiai per mažas laikotarpis ir Automanas.lt siūlo jį pratęsti iki vienerių metų. Juk logiška, kad jei automobilis, kurio techninės apžiūros galiojimas pasibaigė šį rudenį ir jis jos nepraėjo nei pavasarį, nei vasarą, yra arba rimtai remontuojamas, arba jau niekada nebus eksploatuojamas. Vieneri metai yra logiškas terminas, parodantis, automobilis naudojamas ar ne.
Dabar siūloma pataisa terminą pratęsianti iki 180 dienų taip pat nėra teisinga, nes šis terminas dažniausiai liečia antrus, arba ne kasdien naudojamus automobilius, ir visiškai nereiškia, kad jis jau pirmomis pavasario dienomis bus paruoštas naujam sezonui ir išriedės į kelius.
Kita labai skaudi ir neproporcinga savisaugos priemonė yra automobilių ekspertizės reikalavimas, kai dokumentuose nėra pakankamai duomenų apie automobilį. Visi puikiai žinome, kad skirtingose Europos šalyse automobilio registracijos dokumentuose buvo rašomi skirtingi automobilių parametrai. Dabar, prieš automobilio registraciją, techninės apžiūros metu automobilis turi dokumentuose turėti visus registracijai reikalingus skaičius (svorį, leistiną masę ir t.t.). Jei tokių parametrų dokumentuose nėra, būsimas savininkas siunčiamas į ekspertizę.
Procesas ekspertizėje atrodo taip (Automanas.lt skaitytojo įspūdžiai). Ateina ekspertas (rimtas, solidus, išsilavinęs dėdė), atidžiai pažiūri kokių skaičių Jums trūksta. Tada labai rimtai atsidūsta. Tada pasilenkia ir tuos skaičius nurašo nuo kiekviename automobilyje esančios gamintojo lentelės (lipduko). Dar kartą atsidūsta, lyg būtų labai pavargęs ir... viskas. Už tai sumoki virš šimto litų ir sugaišti beveik pusdienį.
Mes siūlome, kad tuos trūkstamus skaičiukus būtų įgalioti surasti ant automobilio kėbulo ar internete (automobilių duomenų bazėse) ir nurašyti žmonės, kuriems būtent jų ir trūksta sėkmingai automobilio legalizavimo proceso eigai. O atsakomybė negultų ant automobilio savininko, kuris apie tuos skaičius sužino  tik iš jų pasigedusio darbuotojo.
Praėjus dvejiems metams, transporto priemonių registrą tvarkanti „Regitra“ žada dar kartą pakeisti žaidimo taisykles, tik šį kartą atrodo, jog pakeitimais bus bandoma pagerinti dabartinę tvarką. Sprendžiant iš „
lrytas“ pasirodžiusio straipsnio, „Regitra“ planuoja atsisakyti priverstinio transporto priemonės išregistravimo. „Regitra“ atsižvelgdama į vairuotojų nusiskundimus, taip pat planuoja pakeisti leidimo dalyvauti viešajame eismo stabdymo laikotarpį. Įmonės specialistai pritaria, jog jis neturėtų būti ribojamas.
„Griežta priverstinį transporto priemonių išregistravimą numatanti tvarka šiandien tapo perteklinė“, – apibendrina D. Prevelis. Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus, išregistravimas nėra „Regitros“ siūloma paslauga; tai tiesiog neaktualių registro įrašų perkėlimas į archyvą. Todėl pusmečio terminas yra per trumpas nustatyti, kad transporto priemonė jau tikrai nebedalyvaus eisme.

Priverstinis išregistravimas, kaip rodo, „Regitros“ klientų skundai ir statistika, tampa tiek administracine našta, tiek finansine kliūtimi sezoniniam transporto priemonių naudojimui, istorinių automobilių valdytojams. Todėl siūloma laikotarpį ilginti bent jau iki dvejų metų, gali būti ir penkeri.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų