REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Renault“ ir naujovės – tai du neatskiriami dalykai. Nesvarbu, ar kalbėtume apie naujausius „Renault“ modelius, kurie jau pasirodė rinkoje, ar apie tuos, kuriuos išvysime artimiausiu metu, visuose rasime tokius techninius ir technologinius sprendimus, kurie patenkins net pačius didžiausius auto mėgėjų lūkesčius bei poreikius ir tiesiogiai užtikrins, kad mobilumas, kurį „Renault“ nuosekliai žada savo klientams, taptų iš tiesų prieinamu kasdienio gyvenimo pranašumu.
Nuo to laiko, kai auto mėgėjai išvydo naująjį „Espace“ ir naująjį ypač ekonomišką EOLAB prototipą, prabėgo vos kelios savaitės. Šiandien bendrovė „Renault“ pakelia dar vieną uždangą ir suteikia progą susipažinti su naujovėmis, kuriomis automobilių pasaulį planuoja nustebinti 2015 m. Pirmiausia pažvelgsime į naująjį, dar ekonomiškesnį ir dar kompaktiškesnį „Renault“ elektrinį variklį ir į šiuolaikišką turbininį benzininį variklį, pritaikytą naudoti su LPG įranga ir suteikiantį galimybę nudžiuginti klientus dar mažesnėmis kuro sąskaitomis.
Kompaktiškas ir našus naujasis „Renault“ elektrinis variklis
Konstruodami šį variklį, specialistai pirmiausia siekė jo komponentus sujungti taip, kad variklis būtų dar mažesnių gabaritų.
Palyginti su analogišku tokių pat techninių charakteristikų varikliu, naujojo variklio tūris sumažintas 10 proc., todėl galima drąsiai teigti, kad atsiveria galimybės jį naudoti mažesnėse transporto priemonėse.
Elektroninė valdymo ir įkrovimo sistema patobulinta taip, kad įkraunant iš mažos galios šaltinių, įkrovimo laikas sutrumpėtų, o elektros energijos sąnaudos važiuojant – sumažėtų.
Tai – sinchroninis elektrinis variklis su faziniu rotoriumi, kuris išvysto 65 KW galią ir kurio didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant 220 Nm. Variklyje sumontuota „Chameleon“ įkrovimo sistema.
Integravimas, gabaritų sumažinimas ir supaprastinimas – tai trys orientyrai, kuriais konstruktoriai vadovavosi kurdami šį variklį.


  • Integravimas reiškė perėjimą nuo makromodulio surinkimo prie visiškai integruotų modulių.

  • Gabaritų sumažinimas reiškė, kad reikia konstruoti mažesnius, glaudžiai montuojamus modulius (kaip galima labiau sumažinant erdvę tarp atskirų modulių, atsisakant išorinių maitinimo kabelių).


„Trys viename“ reiškia, kad skirstomoji dėžė, galios elektronika ir „Chameleon“ įkroviklis yra sujungti į vieną sistemą – elektronikos valdymo pultą, kuris sudarė galimybę 25 proc. sumažinti šias funkcijas atliekančių mazgų dydį.

„Renault“ ir naujovės – tai du neatskiriami dalykai. Nesvarbu, ar kalbėtume apie naujausius „Renault“ modelius, kurie jau pasirodė rinkoje, ar apie tuos, kuriuos išvysime artimiausiu metu, visuose rasime tokius techninius ir technologinius sprendimus, kurie patenkins net pačius didžiausius auto mėgėjų lūkesčius bei poreikius ir tiesiogiai užtikrins, kad mobilumas, kurį „Renault“ nuosekliai žada savo klientams, taptų iš tiesų prieinamu kasdienio gyvenimo pranašumu.
Nuo to laiko, kai auto mėgėjai išvydo naująjį „Espace“ ir naująjį ypač ekonomišką EOLAB prototipą, prabėgo vos kelios savaitės. Šiandien bendrovė „Renault“ pakelia dar vieną uždangą ir suteikia progą susipažinti su naujovėmis, kuriomis automobilių pasaulį planuoja nustebinti 2015 m. Pirmiausia pažvelgsime į naująjį, dar ekonomiškesnį ir dar kompaktiškesnį „Renault“ elektrinį variklį ir į šiuolaikišką turbininį benzininį variklį, pritaikytą naudoti su LPG įranga ir suteikiantį galimybę nudžiuginti klientus dar mažesnėmis kuro sąskaitomis.
Kompaktiškas ir našus naujasis „Renault“ elektrinis variklis
Konstruodami šį variklį, specialistai pirmiausia siekė jo komponentus sujungti taip, kad variklis būtų dar mažesnių gabaritų.
Palyginti su analogišku tokių pat techninių charakteristikų varikliu, naujojo variklio tūris sumažintas 10 proc., todėl galima drąsiai teigti, kad atsiveria galimybės jį naudoti mažesnėse transporto priemonėse.
Elektroninė valdymo ir įkrovimo sistema patobulinta taip, kad įkraunant iš mažos galios šaltinių, įkrovimo laikas sutrumpėtų, o elektros energijos sąnaudos važiuojant – sumažėtų.
Tai – sinchroninis elektrinis variklis su faziniu rotoriumi, kuris išvysto 65 KW galią ir kurio didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant 220 Nm. Variklyje sumontuota „Chameleon“ įkrovimo sistema.
Integravimas, gabaritų sumažinimas ir supaprastinimas – tai trys orientyrai, kuriais konstruktoriai vadovavosi kurdami šį variklį.


  • Integravimas reiškė perėjimą nuo makromodulio surinkimo prie visiškai integruotų modulių.

  • Gabaritų sumažinimas reiškė, kad reikia konstruoti mažesnius, glaudžiai montuojamus modulius (kaip galima labiau sumažinant erdvę tarp atskirų modulių, atsisakant išorinių maitinimo kabelių).


„Trys viename“ reiškia, kad skirstomoji dėžė, galios elektronika ir „Chameleon“ įkroviklis yra sujungti į vieną sistemą – elektronikos valdymo pultą, kuris sudarė galimybę 25 proc. sumažinti šias funkcijas atliekančių mazgų dydį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault_64163_global_en



  • Supaprastinimas reiškė, kad elektrinis variklis dabar bus aušinamas oru (atsisakoma tarp modulių buvusių aušinimo vamzdelių). Pritaikius pagal specifinius poreikius, vandeniu aušinamas tik galios elektronikos valdymo pultas.


Tobulesnė įkrovimo iš mažos galios šaltinių sistema
Siekdami sutrumpinti įkrovimo laiką tada, kai naudojama mažos galios infrastruktūra (įkrovimui buitinėmis sąlygomis skirtas nešiojamas kabelis, 6 kW ir 11 kW galios įkrovimo punktai), konstruktoriai patobulino įkrovimo proceso elektroninio valdymo sistemą.
Benzininis variklis su dujų įranga
Siekdami sumažinti eksploatavimo išlaidas (t. y. užtikrinti 25 proc. mažesnes kuro sąnaudas) ir aplinkos taršą (10 proc. mažesnę taršą anglies dvideginiu), konstruktoriai iškėlė tikslą – į šiuolaikišką variklį perkelti tuos privalumus, kurie atsiranda kurui naudojant LPG.
KAS IR KAIP
-        Tai – naujausios kartos trijų cilindrų benzininis variklis, galintis naudoti dvi kuro rūšis – benziną ir dujas. Variklyje sumontuotos šiuolaikiškos technologijos – turbokompresorius, „Stop&Start“ sistema, energijos atkūrimas stabdant, ekonominis režimas, be to, jis atitinka „Euro 6b“ išmetamųjų teršalų kiekio standarto reikalavimus. Palyginti su ankstesnės kartos dujinio variklio kuro sąnaudomis, naujojo variklio kuro sąnaudos yra maždaug 20 proc. mažesnės.
-        Svarbiausias techninis iššūkis – surasti tinkamą turbokompresoriaus sukuriamo spartinimo ir LPG slėgio pusiausvyrą bei optimizuoti variklio valdymą taip, kad nesikišant vairuotojui, būtų galima maksimaliai panaudoti darbo naudojant dujas režimą.
-      LPG įranga bus sumontuota gamykloje.

REKLAMA

00


 
Mažas dvitaktis dyzelinis variklis
Būtinumas mažinti degalų sąnaudas ir aplinkos taršą anglies dvideginiu verčia ieškoti proveržio efektyvumo srityje. Efektyviausi yra dvitakčiai dyzeliniai varikliai, kurie naudojami plačiai paplitusiuose stambiuose okeaniniuose laivuose, pavyzdžiui, konteinerių gabenimo laivuose. Jų efektyvumas siekia beveik 50 proc., o, pavyzdžiui, keturtakčiai dyzeliniai varikliai, kurie montuojami automobiliuose, vargiai pasiekia 35 proc. efektyvumą. Pagaminti dvitakčius variklius, kurie būtų tokio dydžio, kad juos būtų galima pritaikyti automobiliams, iki šiol buvo neįmanoma misija, tačiau projektas POWERFUL (angl. POWERtrain for FUture Light-duty vehicles, liet. varikliai būsimiems lengviesiems automobiliams) siekia ištyrinėti galimus tokio variklio pritaikymo transporto priemonėse sprendimus.
Dvitakčio ciklo metu pasiekiamas efektyvumas reiškia, kad galima sumažinti variklio gabaritus ir svorį, tačiau su sąlyga, jei bus per pusę sumažintas variklio dydis ir cilindrų skaičius (iš čia – dviejų cilindrų variklis). Toks variklis yra 40 kg lengvesnis ir kompaktiškesnis, todėl idealiai tinka mažų transporto priemonių atveju.

REKLAMA
REKLAMA

RenaultGroup_64146_global_en


Todėl siekiant pagaminti itin mažą dyzelinį variklį, kuris būtų naudojamas automobiliuose, o kainos ir eksploatavimo sąnaudų prasme (mažesnės degalų sąnaudos ir mažesnė taršą anglies dvideginiu) būtų netgi dar ekonomiškesnis, reikia įdiegti papildomas variklio greičio mažinimo priemones. Pirmieji rezultatai – daug žadantys, nepaisant to, kad vis dar esama tyrinėjimų etape. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad bendrosios techninės charakteristikos dar toli gražu nėra pačios geriausios, nes šiuo metu variklis pasiekė dar tik eksperimentinį etapą.
KAS IR KAIP


  • Dviejų cilindrų turbininis dyzelinis variklis – tai perėjimas nuo keturių cilindrų prie dviejų cilindrų, išlaikant tą patį cilindro skersmenį ir taktą.

  • Palyginti su 1,5 litro dyzelinio variklio dydžiu, šis variklis yra 50 proc. mažesnis.


Variklio tūris:                                                            730 cm³
Didžiausia galia:                                                       35-50 kW
Didžiausias sukimo momentas:           112-145 Nm nuo 1500 aps./min.
Taktas ir cilindro skersmuo:                                       76 mm x 80,5mm
Didžiausias variklio greitis:                                        4000 aps./min.
Perteklinio slėgio sudarymas:        mechaninis kompresorius ir turbina
Dvitakčių variklių technologijos pranašumai 

  • Mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnius išmetamo CO2 kiekius užtikrina geresnis ciklo efektyvumas ir mažesnė kubatūra.

  • Mažesnę aplinkos taršą užtikrina efektyvesnė trąšos mažinimo sistema, ypač filtrai bei „NOx-Trap“ technologija, taigi, variklis atitinka ne tik dabartinius, bet ir ateityje numatomus įgyvendinti aplinkos taršos reguliavimo teisės aktus.

  • Savikaina. Mažesnis komponentų skaičius reiškia, kad savikaina priartėjo prie benzininio variklio savikainos.

  • Garsas. Dvitakčio dviejų cilindrų variklio garsas lygiai toks pat, kai ir keturtakčio keturių cilindrų maitinimo bloko.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų