REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūziškų prabangių automobilių nėra labai daug. Nesvarbu apie kurį gamintoją kalbėtume, tiek „Renault“, tiek „Citroen“, tiek „Peugeot“ prašmatnų modelį sukuria kartą per vieną dešimtmetį. „Renault Safrane“ buvo vienas iš tų automobilių, kurį gamintojas su didžiuliu pasididžiavimu vadindavo kompanijos flagmanu.
1992 metais „Renault Safrane“ pakeitė ne vienerius metus gamintą „Renault 25“ ir tapo pačiu brangiausiu ir prabangiausiu markės automobiliu. Nepaisant didžiulės konkurencijos ir prastoko įvaizdžio Europoje, prancūziškas sedanas galėjo pasigirti pakankamai didele paklausa, kuri padėjo „Safrane“ modeliui serijinėje gamyboje išlikti iki pat 2000-ųjų metų, kai jį pakeitė ekstravagantiškas „Renault VelSatis“.

Prancūziškų prabangių automobilių nėra labai daug. Nesvarbu apie kurį gamintoją kalbėtume, tiek „Renault“, tiek „Citroen“, tiek „Peugeot“ prašmatnų modelį sukuria kartą per vieną dešimtmetį. „Renault Safrane“ buvo vienas iš tų automobilių, kurį gamintojas su didžiuliu pasididžiavimu vadindavo kompanijos flagmanu.
1992 metais „Renault Safrane“ pakeitė ne vienerius metus gamintą „Renault 25“ ir tapo pačiu brangiausiu ir prabangiausiu markės automobiliu. Nepaisant didžiulės konkurencijos ir prastoko įvaizdžio Europoje, prancūziškas sedanas galėjo pasigirti pakankamai didele paklausa, kuri padėjo „Safrane“ modeliui serijinėje gamyboje išlikti iki pat 2000-ųjų metų, kai jį pakeitė ekstravagantiškas „Renault VelSatis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Long-cours-06


Per aštuonerius metus „Renault“ pagamino keletą skirtingų „Safrane“ modelio modifikacijų. Nors kėbulo tipas išliko nepasikeitęs, tačiau į prabangiausią kompanijos modelį būdavo montuojami įvairaus galingumo 4 ir 6 cilindrų motorai, tačiau 1996 metais ribotos laidos modelių gamyba užsiimanti įmonė „Heuliez“, nusprendė atlikti eksperimentą ir sukurti praktiškesnę bei erdvesnę „Safrane“ modelio versiją su universalo kėbulo tipu.
1996 metų Ženevos automobilių parodoje pademonstruotas koncepcinis modelis iškart sulaukė didžiulio susidomėjimo ne tik iš parodos lankytojų. Automobiliu susidomėjo net ir tuometinis „Renault“ dizaino departamento vadovas, kuris priėjęs prie „Renault Safrane Long Cours“ kūrėjų paprašė sukurti pilnai veikiantį prototipą.

REKLAMA

Long-cours-04


Pakankamai mažytė kompanija kibo į darbus, į savo dirbtuves atsivežė donorą - „Renault Safrane BiTurbo“ ir pradėjo jį pjaustyti ir ardyti. Pakeitimų būta ne tiek jau ir daug. Specialistai turėjo nupjauti nuožulnią stogo liniją ir vietoj jos sumontuoti universalams būdingą bagažinės dangtį. Tuo tarpu techninė automobilio dalis išliko nepasikeitusi. Priekyje stūksojo 3.0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų turbo-benzininis variklis išvystantis daugiau kaip 250 arklio galių.
Pagal pirminį planą, automobiliui patekus į serijinę gamybą, jis turėjo kainuoti maždaug 30 tūkst. eurų, tačiau projektą išvydę „Renault“ vadovai pabūgo. Kodėl? Tam buvo kelios priežastys.

REKLAMA
REKLAMA

Long-Cours-03


Didžiausią nerimą kėlė mažėjanti universalų ir auganti vienatūrių paklausa. Tuometiniai kompanijos vadovai buvo įsitikinę, jog tokio modelio gamyba būtų nuostolinga ir vargu ar tokių markių kaip „BMW“ ar „Mercedes Benz“ pirkėjai būtų susižavėję „Renault“ alternatyva.
Dar viena priežastis - pakankamai mažas bagažinės tūris. Nors automobilis buvo ne ką trumpesnis nei E klasės „Mercedes Benz“, tačiau prancūziško universalo bagažinės tūris buvo keliais šimtais litrų mažesnis. Tad galima sakyti, jog tai buvo paskutinis vinis į „Safrane“ universalo karstą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų