REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Variklio tepimo sistema – kažkur ir kažkada esate apie tai girdėję, bet ar galėtumėte atsakyti į klausimą, susijusį su variklio tepimo sistema. Ar žinote kuo skiriasi tepimo sistema su šlapiu karteriu ir tepimo sistema su sausu karteriu?
Šį kartą, siekdami aiškumo visiems laikams, apžvelgsime dvi panašias, bet ir tuo pačiu skirtingas variklio tepimo sistemas, ir kiekviena iš jų turi ryškių privalumų ir trūkumų, bet apie juos – vėliau.
Alyvos karterio konstrukcija ir paskirtis priklauso nuo tepimo sistemos tipo. Šlapio karterio tepimo sistema šiuo metu yra pati populiariausia ir labiausiai paplitusi, nes jos konstrukcija yra elementari ir nesudėtinga. Be to, karterio pakeitimas ir priežiūra taip pat nereikalauja milžiniškų išlaidų.

Variklio tepimo sistema – kažkur ir kažkada esate apie tai girdėję, bet ar galėtumėte atsakyti į klausimą, susijusį su variklio tepimo sistema. Ar žinote kuo skiriasi tepimo sistema su šlapiu karteriu ir tepimo sistema su sausu karteriu?
Šį kartą, siekdami aiškumo visiems laikams, apžvelgsime dvi panašias, bet ir tuo pačiu skirtingas variklio tepimo sistemas, ir kiekviena iš jų turi ryškių privalumų ir trūkumų, bet apie juos – vėliau.
Alyvos karterio konstrukcija ir paskirtis priklauso nuo tepimo sistemos tipo. Šlapio karterio tepimo sistema šiuo metu yra pati populiariausia ir labiausiai paplitusi, nes jos konstrukcija yra elementari ir nesudėtinga. Be to, karterio pakeitimas ir priežiūra taip pat nereikalauja milžiniškų išlaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šlapio karterio tepimo sistema


Šlapio karterio tepimo sistemą sudaro vienas, didžiulis karteris, kuris montuojamas variklio apačioje.
Elementari konstrukcija ir jos veikimas – akivaizdūs privalumai, tačiau šlapio karterio tepimo sistema turi ir nemažai trūkumų. Vienas ryškiausių šlapio karterio sistemos trūkumų – montavimo vieta. Kadangi jis montuojamas po variklio bloku, inžinieriai automatiškai turi aukščiau montuoti variklį. Aukščiau sumontuotas variklis turi nemažą įtaką automobilio kėbulo dalių formai, o kėbulo dalių forma turi nemažą įtaką aerodinamikai. Be to, žemai sumontuotas karteris labai dažnai tampa didžiuliu galvos skausmu tiems, kurie mėgsta automobilio pakabą sužeminti.
Šlapio karterio atitikmuo, žinoma, yra sausas karteris, ir jo veikimo principas yra žymiai sudėtingesnis.
Šlapio karterio tepimo sistemose pagrindinis alyvos kiekis talpinamas specialiame rezervuare, o variklio apačioje esančiame karteryje surenkama alyva nuolat siurbiama į alyvos aušintuvą.
Sauso karterio tepimo sistema turi ne vieną, bet keletą siurblių  ir papildomų rezervuarų. Jie šioje sistemoje naudojami tam, jog alyva sklandžiai patektų į variklį, nepriklausomai nuo variklio pasvyrimo kampo, šoninių ir išilginių jėgų, kurios pasireiškia lenktynių trasoje.

REKLAMA

Sauso karterio tepimo sistema


Įsivaizduokite veiksmų seką. Plokščios formos karteryje išsiurbiama alyva keliauja į atskirą rezervuarą, o iš jo alyva keliauja į variklio tepimo sistemą. Jeigu šlapiame karteryje alyva kaupiama karteryje, tai sausame karteryje ji yra kaupiama atskirame rezervuare.
Dėl neįprastos konfigūracijos sausio karterio tepimo sistema leidžia variklį sumontuoti gerokai žemiau, o tai automatiškai pagerina svorio paskirstymą tarp ašių bei sumažina masės centrą. Taip pat verta paminėti, jog inžinieriai naudodami šią tepimo sistemą gali užtikrinti tolygų alyvos slėgį ir alyvos temperatūrą, nes ji nėra laikoma tiesiai po itin stipriai įkaitusiu variklio bloku.
Bene didžiausias šios sistemos trūkumas – kaina. Sauso karterio tepimo sistemą turi brangūs automobiliai, tad galite įsivaizduoti kiek kainuoja tokios sistemos priežiūra.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų