REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Seat“ nėra automobilių sporto arenos naujokė. „VAG“ koncernui priklausantis gamintojas savo jėgas yra išbandęs purvinuose pasaulio ralio čempionato greičio ruožuose. Ispanai taip pat labai garsiai šūkavo, kai finišo liniją pirmoje pozicijoje kirsdavo „Seat“ logotipu padabinti „Leon“ bolidai tarptautiniuose žiedinių lenktynių čempionatuose. 
1997 metais, automobilių gamintojos „Seat“ atstovai D.Britanijoje, užsimanė savo jėgas išbandyti vietinėse ralio varžybose su pačiu populiariausiu „Seat“ modeliu - „Seat Ibiza“ hečbeku. Ispaniškos markės atstovai turėdami ne patį didžiausią biudžetą, orientavosi ne į aukščiausios klasės bolido kūrimą, bet į kur kas kuklesnės klasės automobilį.
Pagal „F2“ klasės reikalavimus, automobilis turėjo būti sukurtas bendro naudojimo keliams skirto modelio pagrindu. Ar dyzeliniu varikliu aprūpinta „Ibiza“ galėjo tuo metu būti konkurencinga? Žinoma, kad ne. „Seat“ bolidą nusprendę sukurti padalinio atstovai pasirinko sportiškiausią hečbeko versiją - „Ibiza Cupra“.
Naujajam bolidui norint dalyvauti D.Britanijos ralio čempionate, jis privalėjo turėti didesnį spaudimą sugebančius atlaikyti pakabos komponentus, saugos lankus, sportines sėdynes, sportinį vairą. Tuo tarpu variklis, pavarų dėžė ir net kėbulo detalės galėjo būti visiškai standartinės.

„Seat“ nėra automobilių sporto arenos naujokė. „VAG“ koncernui priklausantis gamintojas savo jėgas yra išbandęs purvinuose pasaulio ralio čempionato greičio ruožuose. Ispanai taip pat labai garsiai šūkavo, kai finišo liniją pirmoje pozicijoje kirsdavo „Seat“ logotipu padabinti „Leon“ bolidai tarptautiniuose žiedinių lenktynių čempionatuose. 
1997 metais, automobilių gamintojos „Seat“ atstovai D.Britanijoje, užsimanė savo jėgas išbandyti vietinėse ralio varžybose su pačiu populiariausiu „Seat“ modeliu - „Seat Ibiza“ hečbeku. Ispaniškos markės atstovai turėdami ne patį didžiausią biudžetą, orientavosi ne į aukščiausios klasės bolido kūrimą, bet į kur kas kuklesnės klasės automobilį.
Pagal „F2“ klasės reikalavimus, automobilis turėjo būti sukurtas bendro naudojimo keliams skirto modelio pagrindu. Ar dyzeliniu varikliu aprūpinta „Ibiza“ galėjo tuo metu būti konkurencinga? Žinoma, kad ne. „Seat“ bolidą nusprendę sukurti padalinio atstovai pasirinko sportiškiausią hečbeko versiją - „Ibiza Cupra“.
Naujajam bolidui norint dalyvauti D.Britanijos ralio čempionate, jis privalėjo turėti didesnį spaudimą sugebančius atlaikyti pakabos komponentus, saugos lankus, sportines sėdynes, sportinį vairą. Tuo tarpu variklis, pavarų dėžė ir net kėbulo detalės galėjo būti visiškai standartinės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

seat_ibiza_cupra_sport_f2_1


Norėdami protingai išleisti turėtus pinigus, britai paliko priekinių varančiųjų ratų pavarą, standartinę pavarų dėžę ir 150 arklio galių išvystantį benzininį variklį. Tuo tarpu pakabos komponentai buvo pakeisti, ratų provėža buvo praplatinta tiek priekyje, tiek gale. Platesnę ratų provėžą slėpė platesni priekiniai ir galiniai sparnai.
Taip pat buvo pakeistas variklio dangtis, kuris išsiskyrė oro paėmimo angomis.
1997 metų viduryje, užbaiginėjant „Seat Ibiza Cupra Sport“ bolido kūrimo darbus, į britus kreipėsi ispaniškos markės vadovai, kurie savavališką projektą žiūrėjo pakankamai skeptiškai. Jiems nepatiko, jog automobilis dalyvaus vienoje silpniausių ralio bolidų kategorijų, jiems nepatiko, jog lenktyninis bolidas naudoja tik 150 arklio galių išvystantį standartinį „Ibiza Cupra“ agregatą. Be to, britų projektas kirtosi su panašaus kalibro automobiliu, kuris buvo konstruojamas „Seat“ gimtinėje.
Automobilio kūrimo darbai buvo labai greitai sustabdyti, o vienintelis „Ibiza Cupra Sport“ egzempliorius parduotas vietinei automobilių sporto komandai.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų