REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Shooting Brake“ – automobilio kėbulo tipas, kuris neturi tinkamo lietuviško apibūdinimo. Teoriškai, tai universalas, kuris turi ne tradicines penkias, o šiek tiek mažiau – tris dureles. Būtent šį kėbulo tipą turėjo 1992 metais, Tokijo automobilių parodoje, pristatytas „Subaru Amadeus“.
1990-ųjų pradžia Japonijos automobilių pramonei buvo itin sėkmingi ir turtingi. Beveik visi automobilių gamintojai iš Japonijos savo modelių gamoje turėjo bent po vieną sportišką modelį, kuris buvo liaupsinamas dėl puikių valdymo ar dinaminių savybių. Tokie modeliai kaip: „Honda CRX“, „Mazda MX-3“ ir „MX-5“, „Nissan 200SX“, „Toyota Celica“, „Honda Prelude“ padėjo pritraukti jaunesnę, vairavimo malonumą mėgstančią pirkėjų grupę, kuri negalėjo sau leisti analogiško „BMW“ ar net „Volkswagen“. Tuo tarpu aukštesnėje lygoje savo pozicijas gynė „Honda NSX“, „Toyota Supra“ bei „Nissan 300ZX“ – automobiliai, kurie turėjo tik vieną tikslą – pademonstruoti silpnąsias „Porsche“ bei „Ferrari“ analogų vietas.

„Shooting Brake“ – automobilio kėbulo tipas, kuris neturi tinkamo lietuviško apibūdinimo. Teoriškai, tai universalas, kuris turi ne tradicines penkias, o šiek tiek mažiau – tris dureles. Būtent šį kėbulo tipą turėjo 1992 metais, Tokijo automobilių parodoje, pristatytas „Subaru Amadeus“.
1990-ųjų pradžia Japonijos automobilių pramonei buvo itin sėkmingi ir turtingi. Beveik visi automobilių gamintojai iš Japonijos savo modelių gamoje turėjo bent po vieną sportišką modelį, kuris buvo liaupsinamas dėl puikių valdymo ar dinaminių savybių. Tokie modeliai kaip: „Honda CRX“, „Mazda MX-3“ ir „MX-5“, „Nissan 200SX“, „Toyota Celica“, „Honda Prelude“ padėjo pritraukti jaunesnę, vairavimo malonumą mėgstančią pirkėjų grupę, kuri negalėjo sau leisti analogiško „BMW“ ar net „Volkswagen“. Tuo tarpu aukštesnėje lygoje savo pozicijas gynė „Honda NSX“, „Toyota Supra“ bei „Nissan 300ZX“ – automobiliai, kurie turėjo tik vieną tikslą – pademonstruoti silpnąsias „Porsche“ bei „Ferrari“ analogų vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nissan 300ZX


Balta varna
„Subaru“ dabar laikomas pasaulinio lygio automobilių gamintoju. Praėjusiais metais „Subaru“ visame pasaulyje pardavė daugiau kaip 1 mln. naujų automobilių. Šiuo rezultatu džiaugiasi ne tik „Subaru“ gerbėjai, bet ir kompanijos vadovai.
1990-aisiais „Subaru“ buvo visiškai kitokioje situacijoje. Jungtinėse Valstijose šią markę žinojo tik grynakraujai japoniškų automobilių entuziastai, Europoje ši markė taip pat buvo priskiriama antraštinių gamintojų grupei. „Subaru“ norėdama kardinaliai pakeisti kompanijos įvaizdį, 1991 metais pristatė pirmąjį ir paskutinį „Gran Tourer“ klasės atstovą – „Subaru SVX“ kupė. Giorgetto Giugiaro dizainas, kruopšti surinkimo kokybė ir pajėgus variklis turėjo padėti japonų gamintojui prasimušti.

REKLAMA

Subaru SVX


Milžiniškas noras pakeisti įvaizdį, paskatino „Subaru“ vadovus nekreipti dėmesio į faktą, jog „SVX“ gamyba buvo nuostolinga. Kiekvienas pagamintas „SVX“ modelis „Subaru“ kompanijai atnešdavo 2500 eurų nuostolį. Apskritai gamintojas „SVX“ projekto dėka patyrė net 6,14 mln. eurų nuostolių. Tačiau tai „Subaru“ vadovams buvo nesvarbu, nes jie buvo pasiryžę padaryti viską.
Pagal pirminį planą, iš pradžių prekyboje turėjo pasirodyti „Subaru SVX“. Vėliau jo kompaniją turėjo papildyti dar vienas modelis – „Subaru Amadeus“ – sportiškas ir praktiškas universalas, kuriam buvo prognozuojama sėkmė Vakarų Europoje. Netradicinį kėbulą mėgstantys europiečiai visuomet palankiai žiūrėdavo į tokio tipo projektus.

REKLAMA
REKLAMA

Subaru Amadeus (1)


„SVX“ genai
Lygiai po vienerių metų – 1992 metais, tarptautinėje Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas „Subaru Amadeus“. Ant „Subaru SVX“ platformos sukurtas universalas.
Japonijos automobilių gamintojos darbuotojai norėdami „Amadeus“ modeliui suteikti šiek tiek daug išskirtinumo, į serijinę gamybą stūmė tik vieną versiją, kuri turėtų nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą bei pajėgesnį variklį. Standartinis „SVX“ kupė buvo komplektuojamas su 3,3 litro darbinio tūrio, 233 arklio galias išvystančiu jėgos agregatu. Tuo tarpu „Subaru Amadeus“ turėjo 250 arklio galių išvystančią širdį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Subaru Amadeus (5)


Taip pat reikėtų paminėti, jog „Amadeus“ prototipas turėjo navigacijos sistemą bei projekcinį ekraną ant priekinio ekrano. Dvi technologijos, kurios anuomet atrodė kaip „iPhone“ 2007 metais. Tai buvo kažkas naujo ir dar nematyto bei nepritaikyto masinėje gamyboje.
Tad kas nutiko? Kodėl „Subaru Amadeus“ taip ir nepakliuvo į serijinę gamybą? Subaru SVX“ gamyba prasidėjo ne pačiu palankiausiu laikotarpiu. 1992 metais sprogęs nekilnojamo turto burbulas labai stipriai apkarpė visų gamintojų išlaidas ir privertė atsisakyti daugybės projektų, kuriuos būtų buvę galima vystyti stabilios ekonomikos laikotarpiu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų