REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Justas Lengvinas
Vis daugiau Lietuvos kelių keičia savo dangą iš žvyro į asfaltą. Lietuvos vairuotojai panašiu tempu sedanus ir hečbekus keičia į „džipukus“, daugeliui žinomus kaip SUV. Ar šis virsmas – tik mados reikalas, ar visgi šie miesto „džipukai“ gali vadintis visureigiais? Ar SUV  – visų galų meistras, ar tiesiog apsimetėlis „miesčionka“, kuris bijo nulipti nuo asfalto? Nors tokie klausimai kyla ne tik mums, bet vietoj to, kad tik užduotume klausimą, pasiraitojome rankoves ir išsileidome į atsakymo paieškas. Bandymų poligonas – savaitgalis ir daugiau nei 600 kilometrų.
Šiam, ne visai moksliniam tyrimui pasirinkome keturių varančiųjų ratų pavarą turintį „Nissan X-Trail“. Teoriškai, tai vienas iš tų automobilių, kuris pagal tam tikrus parametrus yra artimesnis tikram džipui, o ne raumeningam hečbekui: ganėtinai aukšta prošvaisa, reguliuojama keturių varančiųjų ratų sistema ir gyvybingas dyzelinis motoras – bene idealus receptas, ar ne?

Justas Lengvinas
Vis daugiau Lietuvos kelių keičia savo dangą iš žvyro į asfaltą. Lietuvos vairuotojai panašiu tempu sedanus ir hečbekus keičia į „džipukus“, daugeliui žinomus kaip SUV. Ar šis virsmas – tik mados reikalas, ar visgi šie miesto „džipukai“ gali vadintis visureigiais? Ar SUV  – visų galų meistras, ar tiesiog apsimetėlis „miesčionka“, kuris bijo nulipti nuo asfalto? Nors tokie klausimai kyla ne tik mums, bet vietoj to, kad tik užduotume klausimą, pasiraitojome rankoves ir išsileidome į atsakymo paieškas. Bandymų poligonas – savaitgalis ir daugiau nei 600 kilometrų.
Šiam, ne visai moksliniam tyrimui pasirinkome keturių varančiųjų ratų pavarą turintį „Nissan X-Trail“. Teoriškai, tai vienas iš tų automobilių, kuris pagal tam tikrus parametrus yra artimesnis tikram džipui, o ne raumeningam hečbekui: ganėtinai aukšta prošvaisa, reguliuojama keturių varančiųjų ratų sistema ir gyvybingas dyzelinis motoras – bene idealus receptas, ar ne?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_4155


Dvi dienos – du išbandymai

Pirmąją tyrimo dieną, šeštadienį, nusprendėme išsileisti į kelionę link Ukmergės, kur japoniško visureigio laukė vienas rimtesnių savaitgalio išbandymų – „Subaru Klubo“ organizuojamas susibūrimas „Versmės“ rali-kroso lenktynių trasoje. Iš tiesų, tai ne tik susibūrimas, bet ir tradicija tapusios „
Subaru Gravel“ varžybos.
Įsėdus į mūsų kelioninį automobilį, iškart labai maloniai nustebino „Nissan X-Trail“ ergonomika: visas funkcijas galima patogiai valdyti ant vairo esančiais mygtukais. Daugelio kitų prietaisų valdymas patikėtas ne lietimui jautriam ekranui, o tradiciniams valdikliams. Inovacijų mylėtojui tai gali pasirodyti senoviška, bet visgi tai puikiai veikia.
Kartu su kolegomis iškart išvažiavome į greitkelį, kuriame šis „SUV“ šeimos atstovas jaučiasi puikiai: garso izoliacija – gera. Norint kalbėtis su automobilyje esančiais keleiviais nereikia pakelti tono. Be to, sėdynėms reikėtų skirti atskirą komplimentų puokštę. Automobilyje sėdinti „komisija“ vienareikšmiškai sutarė, jog tai puikus kompanionas ilgoms kelionėms.

REKLAMA

Nissan X-Trail


SUV ir rali-krosas
Atvažiavus į „Versmę“ tapo įdomiau. Automobilį pastatėme tarp kitų dalyvių, kurių buvo per penkiasdešimt. Tiek „Subaristai“, tiek svečiai praeidami ryškios spalvos „Nissan“ palydėdavo žvilgsniu – švarūs ir nauji automobiliai toje trasoje retas svečias. O dažnas, spausdamas ranką, juokais paklausdavo – „Ar išbėgsim į aikštelę?“. Sulaukus teigiamo atsakymo – pasitikslindavo – „Ar su tuo nauju?“.  Ir visų nuostabai – naujutėlis, blizgantis „SUV“ išbėgo į aikštelę. Tiesa, važiavo ne įskaitinį važiavimą, o prasuko keletą parodomųjų ratu.
Žvyrinė trasa šiam „SUV“ nesukėlė jokių problemų. Išsijungus stabilumo bei kitas pagalbines kontroles, „X-Trail“ trasoje rodė tokį tempą, kad veidrodėliuose matėsi kiti dalyviai į posūkius įvažiuojantys „skersi“. Tiesa, mes tuo metu mėgavomės klimato kontrolės sukurta vėsa, gera muzika ir žemėlapiu ekrane, kurio, tiesą sakant, tuo metu nelabai reikėjo.
Vertinant objektyviai – šioje trasoje norint iškovoti pirmą vietą, iš pradžių reikėtų atsisakyti minties į varžybas atvykti su standartiniu „SUV“. Dėl pergalės kovoti sutrukdytų per aukštai esantis svorio centras ir labiau plentui skirtos padangos. Taip pat reikėtų priprasti prie vėluojančio akceleratoriaus pedalo. Bet yra didelis „bet“ – „SUV“ niekada ir nepretendavo tapti rali-kroso lenktynių čempionais, tam čia susirenka automobiliai, kurių paruošimui išleistas ne vienas tūkstantis eurų. Norint važiuoti rezultatui – būtų sudėtinga. Važiuoti tam, kad būtų smagu – „bring it on“! Iš automobilio išlipome pilni geriausių emocijų. Niekada nesu buvęs „Disneylande“, bet aš abejoju ar ten būna smagiau.

REKLAMA
REKLAMA

Nissan X-Trail


Aukštaitija - Lietuvos vairuotojų rojus
Pasibaigus pramogoms „Versmės“ lenktynių trasoje, toliau kelionę tęsėme nuostabiais Aukštaitijos keliais, kuriuos drąsiai galima pavadinti – Lietuvos vairuotojų rojumi. Kam nėra ten tekę pabuvoti – ieškokite nakvynės Molėtuose, Anykščiuose ar Labanore, o aplankę Puntuko akmenį važiuokite pasivažinėti apylinkėmis.
Važiavome senuoju Vilnius – Anykščiai keliu, kitaip dar vadinamu „beržynka“. Kelias ypatingas savo įvairove ir sudėtingumu – ne veltui kadaise šiuo keliu skriejo patys talentingiausi Lietuvos ralio čempionato dalyviai. Tokį greičio ruožą ralistai pavadintų „darbiniu“, mat dažnai posūkiui vos pasibaigus jau atsiduri kito posūkio pradžioje, daug „aklų“ kalvų ar vingių. Ypatinga vieta, norintiems išbandyto savo važiuoklės standumą - „bobos kalnas“. Čia net asfalto žymės byloja apie tai, kiek pramuštų karterių būta. Važiuojant 90 km/val. greičiu automobilis nesunkiai keturiais ratais atsiplešia nuo žemės (ties tuo kalnu greitis ribojamas iki 50 km/val). Kelias vertas atskiro pasakojimo, bet būtina turėti omenyje, kad besimėgaujančių tuo keliu pasitaiko ne vienas, tad reikia laikytis ypatingo atidumo ir nepamiršti, jog važiuojama viešu keliu, o ne uždaryta trasa.
Šeštadienio dienai einant į pabaigą – grįžome į civilizaciją pasidaryti šio tyrimo pirmos dienos išvadas. O jos labai aiškios: nulipus nuo asfalto „SUV“ privalumai prieš standartinius miesto automobilius – akivaizdūs. Į „Versmės“ trasą važiuoti drįsčiau arba su „SUV“ arba su padidinto pravažumo universalu, bet jokiu būdu ne su standartiniu miesto automobiliuku.
Didžioji dalis standartinių automobilių iš šios trasos išvažiuotų į buferių remonto servisą, blogiausiu - ant traliuko. Aukštaitijos keliai išryškino aukštesnės automobilio prošvaisos privalumus asfaltuotame kelyje, mat kai kuriuos posūkius norint pravažiuoti laikantis trajektorijos, kartas nuo karto tenka dešinį ratą „išleisti“ ant žvyro.
Ramybės suteikė ir tai, kad varantieji ratai visada liks ir ant asfalto, kur geresnis sukibimas. O saugumas – svarbiausia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nissan X-Trail


Moteriškas vertinimas
Išaušus sekmadieniui, antrąją bandymų dieną nusprendėme atkreipti daugiau dėmesio į „X-Trail“ galimybes atlaikyti kasdieninių kelionių iššūkius, tad didžiąja laiko dalį praleidome mieste, nuvažiavome iki sodybos Utenos rajone ir galų gale – per garsiąją „betonkę“ grįžome į Vilnių. Be to, sekmadienį už vairo pasodinau savo antrąją pusę, kuri į „X-Trail“ žiūri visiškai kitokiomis akimis negu aš.
„Labai graži spalva, automobilį galima pastebėti iš toli. Vidus irgi labai gražus, ta ruda oda...“, – tokie buvo pirmieji žodžiai kuriuos išgirdau. Ir iš tiesų – tai teisingas pastebėjimas. Tai stilingas automobilis.

REKLAMA

Nissan X-Trail


Vėliau šalia sėdinti ir „X-Trail“ privalumais besidžiaugianti vairuotoja priminė dar vieną ryškų automobilio privalumą – manevringumą.
„Prekybos centro aikštelė ir didelis automobilis – baimės pilnos kelnės. Nors iš pradžių automobilio pagalbinėmis sistemomis nepasitikėjau, tačiau vos po keletos akimirkų labai greitai prie jų pripratau“, – įspūdžiais vėliau dalinosi „Nissan“ vertintoja.

Nissan X-Trail


Visų galų meistras?
Apibendrinant šį, ne visai, mokslinį tyrimą, reikia pabrėžti, kad „SUV“ savo populiarumą įgijo visiškai pelnytai. Nebūtina net turėti sodybos kaime ar būti užkietėjusiu žveju, jog galėtum atrasti šio automobilio privalumus. Vien važinėjantis mieste gera mėgautis aukštesne sedėsena, galimybe ankštuose kiemuose prasilenkti užkėlus du ratus ant aukštesnio šaligatvio ir visada atrodyti stilingai. Tuo tarpu nuotykius mėgstantys vairuotojai galimų aplankyti vietų sąrašą galės praplėsti iki begalybės.
„SUV“ gal ir nėra visų galų meistras, bet galiu užtikrinti, jog viską daro gerai arba labai gerai.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų