REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas
Pirmadienį parodų ir kongresų centre „Litexpo“ buvo duotas startas konkursui „Lietuvos metų automobilis 2018“. Dešimties apie automobilius rašančių žurnalistų komisija geriausią Lietuvos automobilį rinks jau 21-erius metus iš eilės.
Iškalbinga statistika
Šiemet į vienuolika skirtingų nominacijų pretenduoja 34-i automobiliai, o visuose ligšioliniuose konkursuose dalyvavo 546 modeliai – vidutiniškai po 27 kasmet. Šiemetinis skaičius didesnis už vidurkį ir, pasak konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidento Valdo Valiukevičiaus, puikiai atspindi automobilių rinkos tendencijas.
„Vienais metais rinkoje pasirodo daugiau naujų automobilių, kitais – mažiau, tokie svyravimai yra visiškai normalūs. Jau eilę metų dalyvių skaičius svyruoja tarp 30-40 – kone visi nauji ar atnaujinti modeliai dalyvauja Lietuvos konkurse. Tokiu aktyviu dalyvavimu mes lenkiame ne tik kaimynus, bet ir ne vieną tarptautinį konkursą“, – spaudos konferencijos metu sakė V. Valiukevičius.
Jis pažymėjo ir lietuviško konkurso objektyvumą. Komisijos nariams yra sudarytos puikios sąlygos testams visą lapkritį, o antroje mėnesio pusėje Druskininkuose vyksiančioje tradicinėje bandymų stovykloje žurnalistai galės ne tik išbandyti visus automobilius vienoje vietoje, bet ir diskutuoti su kolegomis bei klausytis įvairių sričių specialistų pastebėjimų. Apie automobilių pakabų niuansus papasakos inžinierius Domas Zinkevičius, o apie elektroninių sistemų privalumus bei trūkumus – technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius.
Be to, visi „Lietuvos metų automobilis 2018“ konkurse dalyvaujantys modeliai turi tas pačias „Continental“ žiemines padangas, o į juos pilami vienodi kokybiški „Neste“ degalai. Tai leidžia objektyviau palyginti automobilių komfortą, valdymo savybes bei ekonomiškumą.
Statistikos mėgėjams:  lig šiol vykusių konkursų metu su kiekvienu pretendentu vidutiniškai būdavo įveikiama apie 100 kilometrų, todėl per du „Metų automobilio“ dešimtmečius iš viso nuvažiuota per 600 tūkst. km – maždaug 15 kartų aplink Žemės rutulį. Bandymų metu sunaudota 34800 litrų benzino ir dyzelino – tiek, kiek pakaktų užpildyti pusę geležinkelio cisternos. Sunaudotų padangų skaičius – 2320. Bendra šiųmetinio konkurso automobilių parko vertė, skaičiuojant vien bazinėmis pristatomų modelių kainomis, viršija milijoną eurų.

Renaldas Gabartas
Pirmadienį parodų ir kongresų centre „Litexpo“ buvo duotas startas konkursui „Lietuvos metų automobilis 2018“. Dešimties apie automobilius rašančių žurnalistų komisija geriausią Lietuvos automobilį rinks jau 21-erius metus iš eilės.
Iškalbinga statistika
Šiemet į vienuolika skirtingų nominacijų pretenduoja 34-i automobiliai, o visuose ligšioliniuose konkursuose dalyvavo 546 modeliai – vidutiniškai po 27 kasmet. Šiemetinis skaičius didesnis už vidurkį ir, pasak konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidento Valdo Valiukevičiaus, puikiai atspindi automobilių rinkos tendencijas.
„Vienais metais rinkoje pasirodo daugiau naujų automobilių, kitais – mažiau, tokie svyravimai yra visiškai normalūs. Jau eilę metų dalyvių skaičius svyruoja tarp 30-40 – kone visi nauji ar atnaujinti modeliai dalyvauja Lietuvos konkurse. Tokiu aktyviu dalyvavimu mes lenkiame ne tik kaimynus, bet ir ne vieną tarptautinį konkursą“, – spaudos konferencijos metu sakė V. Valiukevičius.
Jis pažymėjo ir lietuviško konkurso objektyvumą. Komisijos nariams yra sudarytos puikios sąlygos testams visą lapkritį, o antroje mėnesio pusėje Druskininkuose vyksiančioje tradicinėje bandymų stovykloje žurnalistai galės ne tik išbandyti visus automobilius vienoje vietoje, bet ir diskutuoti su kolegomis bei klausytis įvairių sričių specialistų pastebėjimų. Apie automobilių pakabų niuansus papasakos inžinierius Domas Zinkevičius, o apie elektroninių sistemų privalumus bei trūkumus – technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius.
Be to, visi „Lietuvos metų automobilis 2018“ konkurse dalyvaujantys modeliai turi tas pačias „Continental“ žiemines padangas, o į juos pilami vienodi kokybiški „Neste“ degalai. Tai leidžia objektyviau palyginti automobilių komfortą, valdymo savybes bei ekonomiškumą.
Statistikos mėgėjams:  lig šiol vykusių konkursų metu su kiekvienu pretendentu vidutiniškai būdavo įveikiama apie 100 kilometrų, todėl per du „Metų automobilio“ dešimtmečius iš viso nuvažiuota per 600 tūkst. km – maždaug 15 kartų aplink Žemės rutulį. Bandymų metu sunaudota 34800 litrų benzino ir dyzelino – tiek, kiek pakaktų užpildyti pusę geležinkelio cisternos. Sunaudotų padangų skaičius – 2320. Bendra šiųmetinio konkurso automobilių parko vertė, skaičiuojant vien bazinėmis pristatomų modelių kainomis, viršija milijoną eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MetuAuto0233


11 nominacijų
Šiame konkurse taip pat bus rekordinis skaičius nominacijų – 11. Pagrindinė – žurnalistų komisijos renkamas „Metų automobilis 2018“, o antra svarbiausia vadinama „Tautos automobilis 2018“, kurią  teiks Lietuvos autoverslininkų asociacija kartu su 15min.
Daugelis kitų nominacijų yra žinomos, tačiau trys bus visiškai naujos ir negirdėtos. Tai „Automobilis startuolis“ – „Šiaulių banko“ teikiama nominacija dinamiškiausiam automobiliui, „Saugiausias stabdis“ – „Neste“ skiriamas apdovanojimas geriausiai stabdančiam automobiliui, bei Šeimos automobilis – LŽA teikiamas apdovanojimas geriausiam daugiau žmonių ir bagažo talpinančiam modeliui.
„Suprantame, kad automobilio įsigijimas – ypač atsakingas sprendimas. Reikia apsvarstyti tiek praktinius, tiek emocinius aspektus, kad automobilis būtų ne tik patikimas ir ekologiškas, bet ir teiktų džiaugsmo. Todėl „Šiaulių bankas“ 2018 m. automobilio rinkimuose įsteigė nominaciją, kuri ypatingai susijusi su emocija – tai greitis. Priimdami lanksčius bei greitus sprendimus, siekiame, kad klientą puiki emocija lydėtų ne tik vairuojant dinamišką automobilį, bet ir greitai pasirašant lizingo sutartį“, – konferencijos metu sakė „Šiaulių banko“ Lizingo departamento direktorius Mindaugas Vasiliauskas.
Be jau minėtų, konkurse bus šios nominacijos: Už dizainą (teikia LŽA gražiausiam automobiliui), Sportiškiausias (teikia LŽA sportiškiausiomis savybėmis pasižyminčiam automobiliui), Saugiausias (teikia Stasys Brundza geriausius rezultatus „Euro NCAP“ bandymuose parodžiusiam automobiliui), Verslo klasės automobilis (teikia 15min Verslo rubrika geriausiam prestižiniam automobiliui), Metų visureigis (teikia LŽA geriausiam didesnio pravažumo modeliui) bei Metų vairas (teikia LŽA sportininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvą užsienio šalyse).
Visų nominacijų nugalėtojai paaiškės gruodžio 2-ą dieną, o kandidatų į „Lietuvos metų automobilį 2018“ septintukas bus paskelbtas lapkričio 27-ąją. Tradicinė bandymų stovykla Druskininkuose bus surengta lapkričio 22-25 dienomis, o iki tol automobiliai bus testuojami įvairiuose specializuotuose bandymuose.

REKLAMA

MetuAuto0231


Ratuotų naujienų lavina
Viso konkurse dalyvaus 34-i automobiliai, o gausiausią kiekį naujienų pateikė KIA – šios markės ženkliuku bus paženklinti keturi modeliai. Antrą vietą pagal gausumą dalijasi BMW bei „Nissan“ – konkurse dalyvaus po 3 šių gamintojų automobilius.
Visas konkurso dalyvių sąrašas čia: „Alfa Romeo Stelvio“, „Audi Q5“, BMW 5, „BMW 6 Gran Turismo“, BMW X3, „Citroen C3 Aircross“, „Fiat Tipo HB“, „Ford Fiesta“, „Honda Civic“, „Hyundai i30“, „Hyundai i30 N“, „Jeep Compass“, „KIA Picanto“, „KIA Rio“, „KIA Stinger“, „KIA Stonic“, „Land Rover Discovery“, „Range Rover Velar“, „Mazda CX-5“, „Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe“, „Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC“, „MINI Countryman“, „Nissan Micra“, „Nissan Qashqai“, „Nissan X-Trail“, „Opel Crossland X“, „Opel Insignia“, „Peugeot 308 SW GT“, „Peugeot 5008 GT“, „Renault Koleos“, „Škoda Karoq“, „Suzuki Swift 4x4“, „Volkswagen Arteon“ ir „Volkswagen Polo“.
Ligšioliniuose „Lietuvos metų automobilio“ konkursuose daugiausia kartų nugalėjo „Ford“ bei „Škoda“ automobiliai – po 4. Tris kartus geriausiais Lietuvos automobiliais buvo pripažinti „Volkswagen“ modeliai, o „Hyundai“, KIA, „Mazda“, „Mercedes-Benz“, „Nissan“, „Opel“, „Peugeot“, SEAT ir „Subaru“ – po vieną.
Įdomu ir  tai, kad nors per pastaruosius du dešimtmečius konkurse  besivaržantys  automobiliai kito drastiškai, tačiau vertinimo sistema išliko nepakitusi – komisija ieško optimalus kainos ir kokybės santykio. Tiek 1997-aisiais, tiek 2017-aisiais yra tarp visų konkurse dalyvaujančių automobilių būna bent keletas, kurie peržengia transporto priemonės riboženklius ir sugeba sukelti emocijų laviną. Kokie tai automobiliai apytiksliai apibrėžti galima vienu skaičiumi – iki 100 km/val. įsibėgėjantys greičiau nei per 6 sekundes. Žinoma, yra krūva kitų parametrų, nuo pakabos sureguliavimo iki akustinio komforto, nuo interjero ergonomikos iki degalų sąnaudų, kurios skirtingiems žmonėms atrodo skirtingai svarbios. Kaip tik todėl nėra vieno „gero“ automobilio, o MA konkurse karūnuotas „geriausias“ neišvengiamai yra didesnis ar mažesnis kompromisas. Tačiau komisijoje – dešimt skirtingai mąstančių ir pusšimtį automobilių kasmet išbandančių žmonių, tad galima neabejoti, jog jų priimtas bendras sprendimas – geriausiai atitinkantis lietuvišką skonį.

REKLAMA
REKLAMA

MetuAuto0232


Vertinimo komisija atnaujinta
Nors oficialus konkurso startas lapkričio pradžioje, realiai žurnalistų autoklubas su šiuo projektu darbuotis pradeda dar rugsėjį slapto balsavimo metu išrenkama dešimties narių komisija. Šiemet joje tik vienas pasikeitimas, lyginant su praėjusiais metais: į viešųjų ryšių „frontą“ pasitraukusį kolegą Paulių Sviklą pakeitė po keleto metų pertraukos grįžęs Mindaugas Grinius. Visą rinkimų maratono distanciją įveikti taip pat privalės ir argumentuotą sprendimą Ramūnas Fetingis (BTV laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (automanas.lt autorius), Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ savaitinio priedo „Technikos kiemas“ redaktorius), Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Jurgis Paplaitis (Delfi autorius), Dina Sergijenko (15min automobilių žurnalistė), Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris) ir Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas).
„Komisijos stabilumas – vienas geriausių konkurso bruožų. Ne pirmus metus komisijoje esantys žurnalistai – puikus įrodymas, jog į ją patenka tik patys kompetentingiausi ir daugiausiai apie naujus automobilius Lietuvoje išmanantys žmonės“, – sako Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Įdomu, kad komisijos amžiaus vidurkis – 45,5 metų. Dalis pirmuosiuose konkursuose dirbusių žurnalistų anuomet buvo jauni tėvai, o dabar – jauni seneliai.
Vienintelis komisijos narys, R. Gabartas, joje dirba be pertraukų – nuo pat pirmojo konkurso 1997-aisiais, kuomet „Lietuvos metų automobiliu 1998“ buvo išrinktas A klasės „Mercedes-Benz“.
„Darbas „Metų automobilio“ stovyklose yra vienas geriausių dalykų, kokie tik teoriškai gali nutikti žmogui, bent trupučiuką besidominčiam automobiliais. Kadangi esu visiškai apsėstas šios idėjos, man mėnesį trunkantis maratonas yra kaip Kalėdos, Velykos, Joninės, mindauginės ir Žolinės viename“, – pasakoja žurnaluose, laikraščiuose, interneto portaluose ir TV laidose automobilių žurnalistu dirbęs R. Gabartas.
Jis juokauja, kad per 20 metų konkursas jau spėjo tapti tautosakos dalimi – egzistuoja ne vienas posakis, apibūdinantis visą rinkimų procesą.
„Sakoma, kad geriausio automobilio rinkimai yra geriau už seksą: važiuoti gali kada nori ir kaip nori (žinoma, paisydamas KET), gali važiuoti vienas, gali finišuoti pirmas ir dėl to niekas neįsižeidžia. Nei vienas iš trijų tuzinų „Metų automobilio“ konkurse dalyvaujančių automobilių nepyksta, jei garsiai reiški simpatijas kitai mašinai. Žodžiu – čia vieni pliusai“, – juokauja žurnalistas.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų