REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po pirmos Pasaulio ralio čempionato etapo Lenkijoje ir Lietuvoje dienos Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas užtikrintai pirmauja savo klasėje. Tačiau per pirmuosius tris greičio ruožus problemų išvengti nepavyko.
„Kai važiuoji greitai, natūralu, kad tenka susidurti su sunkumais. Visada sakiau, kad tai ne šachmatai. Šįkart šis priežodis tiko kaip niekad tiksliai,“ – po pirmos lenktynių dienos juokavo ,,Juta Racing“ lenktyninkas Vytautas Švedas.
Pirmą greičio ruožą lietuvių V. Švedo ir Ž. Sakalausko ekipažas pravažiavo atsargiai, bandydami automobilį ir nepažįstamą kelio dangą. Jie buvo finišavo 26 vietoje ir pirmoje vietoje savo klasėje.
„Antrajame greičio ruože tikėjausi šiek tiek spustelėti ir padidinti tempą. Deja, pravažiavus kiek mažiau nei pusę distancijos viename posūkių trajektorijoje gulėjo didelis priekyje važiavusio automobilio iškastas akmuo. Mes trenkėmės į jį ir pažeidėme automobilio pakabą. Tai išmušė mane iš vėžių, o mašina tapo sunkiai valdoma,“ – pasakojo „Juta Racing“ lenktynininkas V. Švedas.
Smūgis buvo stiprokas – nuo jo sulinko vairo traukė – Vytauto „Mitsubishi“ vairas persikreipė. Dėl to į vieną pusę automobilis posūkyje sukosi lengvai, o į kitą priešingai – niekaip nenorėjo pasisukti.
„Taip ir žaidžiau likusią greičio ruožo dalį – vis ieškojau tų ribų kada galima važiuoti į posūkį. Vis bandydavau pataikyti tiksliai pasukti vairą. Aišku, ne visada pavyko,“ – sakė V. Švedas.
Ši nesėkmė atsispindėjo ir rezultatuose – antrą ir trečią greičio ruožus Vytautas įveikė 30 vietoje. Po pirmos lenktynių dienos lietuviai klasifikuojami 29 vietoje, tačiau svarbiausia, kad jie išlaiko lyderių poziciją klasėje RC2 R4. Artimiausi konkurentai liko toli už nugaros.
„Dabar svarbiausia, kad atlaikytų technika, nes rytoj laukia gerokai ilgesnė diena su trumpa serviso zoną Druskininkuose, taigi lengva tikrai nebus,“ – po finišo sakė V. Švedas.
Sportininkus kamavo ir pernelyg didelis padangų nusidėvėjimas – po trijų greičio ruožų iš naujų padangų nieko nebeliko – jos tiesiog sudilo į skutelius.
„Manau dėl to kaltos pirmuose dviejuose greičio ruožuose buvusios asfalto atkarpos. Nors mūsų laukia ilgesnė diena, tačiau asfalto greičio ruožuose nebus, todėl tikiuosi, kad padangos atlaikys,“ – sakė geriausiai po pirmos lenktynių dienos iš lietuvių pasirodęs V. Švedas.
Tiesa, penktadienį ralis žada būti itin varginantis ne tik ekipažui, bet ir jų technikai. Lenktynių viduryje Druskininkuose dalyvių laukia vos 15 minučių serviso zona. Tai bus taip vadinamas „remote“ servisas. Jame bus galima naudoti tik tas detales, kurias lenktynininkai vežasi savo automobilyje.
Tai įprasta praktika pasaulio ralio čemponatuose, tačiau mūsų šalyje tokie servisai nėra naudojami, tad laukia papidomas rūpestis komandai. Čian svarbu tinkamai suplanuoti ekipažo strategiją: ką vežti su savimi. „Mūsų naudojamas automobilis ir taip yra vienas sunkiausių šiose lenktynėse, todėl kiekviena papildoma detalė tampa tikra našta. O kiekvienas papildomas kilogramas svorio, reiškia papildomai sugaištą laiką greičio ruože. Aišku, galima prisigrūsti pilną bagažinę detalių, bet per 15 minučių, kurios leidžiamos serviso zonoje, nedaug ką įmanoma pakeisti,“ – pasakoja „Juta Racing“ komandos vadovas, pats buvęs lenktynininkas Žilvinas Juršys.
Komanda nutarė, kad ekipažas su savimi pasiims tik būtiniausias detales ir įrankius kosmetiniam remontui, vieną papildomą vairo traukę ir keletą smulkių detalių stabdžių sistemai ar pakabai paremontuoti.
„Bet kokiu atveju pakeisti kokią nors rimtesnę detalę mes fiziškai nebūsime pajėgūs padaryti per penkiolika minučių, todėl gabenti su savimi papildomos turbinos, pavarų dėžės ar reduktoriaus paprasčiausiai nelogiška. Ekipažui tiesiog teks važiuoti atsargiau ir saugoti techniką. Juk rytoj per vieną dieną kartu su pervažiavimais teks įveikti kone tūkstantį kilometrų,“ – sakė Ž. Juršys.
Penktadienį Pasaulio ralio čempionato etapo dalyviai pirmą kartą lietuviškų automobilių sporto istorijoje lenktyniaus ir mūsų šalyje. Tai bus pirmas kartas, kai Lietuvoje rengiamos pasaulio čempionato statusą turinčios automobilių lenktynės. Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas tikisi visų žiūrovų palaikymo.
 

Po pirmos Pasaulio ralio čempionato etapo Lenkijoje ir Lietuvoje dienos Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas užtikrintai pirmauja savo klasėje. Tačiau per pirmuosius tris greičio ruožus problemų išvengti nepavyko.
„Kai važiuoji greitai, natūralu, kad tenka susidurti su sunkumais. Visada sakiau, kad tai ne šachmatai. Šįkart šis priežodis tiko kaip niekad tiksliai,“ – po pirmos lenktynių dienos juokavo ,,Juta Racing“ lenktyninkas Vytautas Švedas.
Pirmą greičio ruožą lietuvių V. Švedo ir Ž. Sakalausko ekipažas pravažiavo atsargiai, bandydami automobilį ir nepažįstamą kelio dangą. Jie buvo finišavo 26 vietoje ir pirmoje vietoje savo klasėje.
„Antrajame greičio ruože tikėjausi šiek tiek spustelėti ir padidinti tempą. Deja, pravažiavus kiek mažiau nei pusę distancijos viename posūkių trajektorijoje gulėjo didelis priekyje važiavusio automobilio iškastas akmuo. Mes trenkėmės į jį ir pažeidėme automobilio pakabą. Tai išmušė mane iš vėžių, o mašina tapo sunkiai valdoma,“ – pasakojo „Juta Racing“ lenktynininkas V. Švedas.
Smūgis buvo stiprokas – nuo jo sulinko vairo traukė – Vytauto „Mitsubishi“ vairas persikreipė. Dėl to į vieną pusę automobilis posūkyje sukosi lengvai, o į kitą priešingai – niekaip nenorėjo pasisukti.
„Taip ir žaidžiau likusią greičio ruožo dalį – vis ieškojau tų ribų kada galima važiuoti į posūkį. Vis bandydavau pataikyti tiksliai pasukti vairą. Aišku, ne visada pavyko,“ – sakė V. Švedas.
Ši nesėkmė atsispindėjo ir rezultatuose – antrą ir trečią greičio ruožus Vytautas įveikė 30 vietoje. Po pirmos lenktynių dienos lietuviai klasifikuojami 29 vietoje, tačiau svarbiausia, kad jie išlaiko lyderių poziciją klasėje RC2 R4. Artimiausi konkurentai liko toli už nugaros.
„Dabar svarbiausia, kad atlaikytų technika, nes rytoj laukia gerokai ilgesnė diena su trumpa serviso zoną Druskininkuose, taigi lengva tikrai nebus,“ – po finišo sakė V. Švedas.
Sportininkus kamavo ir pernelyg didelis padangų nusidėvėjimas – po trijų greičio ruožų iš naujų padangų nieko nebeliko – jos tiesiog sudilo į skutelius.
„Manau dėl to kaltos pirmuose dviejuose greičio ruožuose buvusios asfalto atkarpos. Nors mūsų laukia ilgesnė diena, tačiau asfalto greičio ruožuose nebus, todėl tikiuosi, kad padangos atlaikys,“ – sakė geriausiai po pirmos lenktynių dienos iš lietuvių pasirodęs V. Švedas.
Tiesa, penktadienį ralis žada būti itin varginantis ne tik ekipažui, bet ir jų technikai. Lenktynių viduryje Druskininkuose dalyvių laukia vos 15 minučių serviso zona. Tai bus taip vadinamas „remote“ servisas. Jame bus galima naudoti tik tas detales, kurias lenktynininkai vežasi savo automobilyje.
Tai įprasta praktika pasaulio ralio čemponatuose, tačiau mūsų šalyje tokie servisai nėra naudojami, tad laukia papidomas rūpestis komandai. Čian svarbu tinkamai suplanuoti ekipažo strategiją: ką vežti su savimi. „Mūsų naudojamas automobilis ir taip yra vienas sunkiausių šiose lenktynėse, todėl kiekviena papildoma detalė tampa tikra našta. O kiekvienas papildomas kilogramas svorio, reiškia papildomai sugaištą laiką greičio ruože. Aišku, galima prisigrūsti pilną bagažinę detalių, bet per 15 minučių, kurios leidžiamos serviso zonoje, nedaug ką įmanoma pakeisti,“ – pasakoja „Juta Racing“ komandos vadovas, pats buvęs lenktynininkas Žilvinas Juršys.
Komanda nutarė, kad ekipažas su savimi pasiims tik būtiniausias detales ir įrankius kosmetiniam remontui, vieną papildomą vairo traukę ir keletą smulkių detalių stabdžių sistemai ar pakabai paremontuoti.
„Bet kokiu atveju pakeisti kokią nors rimtesnę detalę mes fiziškai nebūsime pajėgūs padaryti per penkiolika minučių, todėl gabenti su savimi papildomos turbinos, pavarų dėžės ar reduktoriaus paprasčiausiai nelogiška. Ekipažui tiesiog teks važiuoti atsargiau ir saugoti techniką. Juk rytoj per vieną dieną kartu su pervažiavimais teks įveikti kone tūkstantį kilometrų,“ – sakė Ž. Juršys.
Penktadienį Pasaulio ralio čempionato etapo dalyviai pirmą kartą lietuviškų automobilių sporto istorijoje lenktyniaus ir mūsų šalyje. Tai bus pirmas kartas, kai Lietuvoje rengiamos pasaulio čempionato statusą turinčios automobilių lenktynės. Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas tikisi visų žiūrovų palaikymo.
 

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų